ترامپ به فکر اتحاد اعراب علیه جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 3602090
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
امام جمعه موقت بجنورد:

ترامپ به فکر اتحاد اعراب علیه جمهوری اسلامی ایران است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه منفعت آمریکا در تفرفه‌افکنی میان کشورهای مسلمان است، گفت: هدف ترامپ از سفر به منطقه، متحد کردن شیوخ عرب علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: آمریکا به دنبال اتحاد اعراب و شیوخ منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد چالش جدید برای این نظام است.
وی با تاکید بر اینکه البته مردم کشورمان بیدارند و از بینش سیاسی کافی برخوردارند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، به لطف الهی جمعیت زیادی داشته و از منابع کافی طبیعی برخوردار است و دشمنان باید بدانند که این جوانان از نسل همان شهدای جنگ تحمیلی هستند و در صحنه های جدید اگر لازم باشد خوش می درخشند.
وی با بیان اینکه چیزی که از سفر رئیس جمهور آمریکا مشخص است، زیاده خواهی مستکبرین به ویژه آمریکایی ها است، اظهار کرد: آن ها همیشه با ملتی که در مقابلشان بایستد، از طریق تحریم، جنگ، ایجاد چالش های منطقه ای و غیره مقابله می کنند و قطعا ترامپ هدف مهمش از سفر به منطقه، ایجاد چالشی جدید برای جمهوری اسلامی ایران است.
 امام جمعه موقت بجنورد گفت: یکی دیگر از اهداف ترامپ از ایجاد تفرقه، تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و تلاش می کند با ترساندن شیوخ منطقه از جمهوری اسلامی ایران، قراردادهای میلیونی منعقد کرده و سلاح های کشتار جمعی خود را به فروش برساند.
حجت الاسلام نوری اضافه کرد: آن ها با راه انداختن جنگ و ایجاد موج رعب و وحشت، سلاح های کشتار جمعی خود را به فروش می رسانند و نفت و ثروت کشورهای عربی را برای ایجاد اشتغال و راه اندازی واحدهای تولیدی، به سمت آمریکا سرازیر می کنند.
وی یادآور شد: آن ها می خواهند به دست وهابیت منطقه، جوانان غیور شیعه و سنی را مهار کنند و با تفرقه افکنی هم به اهداف اقتصادی خود برسند و هم کشورهایی که در مقابل آن ها مقاومت می کنند را ضعیف و یا نابود کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی در طول تاریخ ثابت کرده است که هیچگاه زیر بار ظلم نرفته و به دشمنان اجازه نمی دهد که خیال های باطل به ذهنشان برسد.
captcha