برگزاری همایش طلایه‌داران هدایت در سبزوار
کد خبر: 3602108
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

برگزاری همایش طلایه‌داران هدایت در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: همایش طلایه‌داران هدایت صبح امروز، اول خرداد ویژه مبلغان بانو و آقای شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش طلایه‌داران هدایت، صبح امروز، اول خرداد ویژه مبلغان بانو و آقای شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در سبزوار برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر 306 نفر از روحانیون شهرستان در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود در ماه مبارک رمضان 200 نفر به شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن برای تبلیغ اعزام شوند.
وی با اشاره به 260 روستای این سه شهرستان با درخواست از مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این جلسه افزود: بسیاری از این روستاها فاقد روحانی مقیم هستند و این در حالی است که هم‌اکنون فقط 36 روحانی مستقر در طرح هجرت داریم.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار با اظهار اینکه هر چه انسان از مادیات دنیوی فاصله بگیرد، بر معنویتش اضافه خواهد شد، تصریح کرد: بنا بر آمار رسمی، جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان کم می‌شود.
وی ادامه داد: ماه رمضان ماهی است که مبلغان می‌توانند از این فرصت ارزشمند استفاده کرده و به ترویج سخنان معصومین(ع) و کلام خدا بپردازند.
وی با ابراز اینکه اگر تبلیغ به مادیات آلوده شود، ارزش و اثرش کم می‌شود، افزود: کسی منکر وجود مشکلات روحانیون و مبلغان نیست ولی باید در نظر داشت وقتی کاری برای خدا انجام می‌شود، یقینا خداوند سبحان رزق انسان را تأمین خواهد کرد.
در ادامه این همایش حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبیلغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بشر به واسطه جهالت مدرن در دره نادانی گیر کرده است، گفت: این وظیفه روحانیت است که انسان‌ها را از این جهالت خارج کند.
وی با بیان اینکه برخی انسان‌ها به واسطه قرآن در این جهالت گیر می‌کنند، ادامه داد: سردمداران عربستان سعودی ادعای مسلمانی دارند ولی دست در دست همسر رئیس جمهور آمریکا علیه اسلام سخن می‌گویند که این اقدامات دل هر انسان آزادی‌خواهی را می‌رنجاند.
وی افزود: تکفیری‌ها و برخی وهابیون انسان‌های بی‌گناه را قتل و عام کرده و در زمان جنایت، بخشی از آیات قرآن را قرائت می‌کنند؛ آن‌ها با برداشت ناقص از آیات قرآن مدعی مبارزه با تروریسم هستند.
وی ادامه داد: مبلغان باید در معرفی اسلام ناب محمدی(ص) تلاش داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر کنند.
مدیرکل تبیلغات اسلامی خراسان رضوی با مقایسه اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام ناقصی که وهابیون عربستان ارائه می‌دهند، گفت: آیا تفکر اسلام ناب محمدی(ص) و مدرسه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مروج خشونت است یا اسلامی که تکفیری‌ها و وهابیون با قتل و عام مسلمانان ارائه می‌‌دهند؟حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین معروف در دنیا است، تصریح کرد: منطق ما منطق قرآن و منطق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی با بیان اینکه برخی از مردم در جامعه دارای مشکلات اقتصادی هستند، تصریح کرد: برخی افراد، افطاری‌های سنگین را در ماه رمضان تدارک می‌بینند این در حالی است که می‌توان هزینه‌های این افطاری‌ها را بین فقرا تقسیم کرد.
حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه یکی دیگر از آسیب‌های جامعه ما اعتیاد به مواد مخدر است، اظهار کرد: مبلغان وظیفه دارند برای رفع آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنند.

captcha