ویژه‌برنامه‌های فرهنگی حرم رضوی در ماه رمضان
کد خبر: 3602136
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی حرم رضوی در ماه رمضان

گروه اجتماعی: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست پرسش و پاسخ دینی در حرم رضوی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید‌جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ضمن تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف و بینش دینی، تهذیب نفس و رفتارشناسی قرآنی بر اساس نیازهای جامعه اسلامی و نیازهای جهان اسلام با بهره‌مندی از بهترین مبلغان عرصه تبلیغ در حوزه‌های گوناگون، رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی – تبلیغی حرم رضوی است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر این مطلب که ایجاد بستر و فضای مناسب برای آنکه افراد با هر فکر و نظری بتوانند آزادانه سؤال خویش را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند، موجب رشد و شکوفایی افکار ناب خواهد شد، اظهار کرد: از این رو برپایی نشست‌های پرسش و پاسخ دینی یکی از برنامه‌های محوری آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی در طول سال و در ماه مبارک رمضان است که در قالب جلسات پرسمان دینی، حلقه معرفت و نشست‌های تخصصی دنبال می‌شود.
وی بیان احکام روزه را یکی از ضروری‌ترین نیازهای روزه‌داران عنوان کرد و گفت: علاوه بر سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات شرعی 32020، برنامه‌های ویژه بیان احکام، در قالب احکام دو دقیقه‌ای در بین نمازهای جماعت و جلسات بیان احکام در قبل و بعد از نمازهای یومیه در اماکن متبرکه رضوی تدارک دیده شده است.
جشن بزرگ روزه اولی‌ها
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روزهای 31 اردیبهشت‌ماه، یکم و چهارم خردادماه در دو نوبت صبح و عصر گفت: این مراسم ویژه‌ پسران و دخترانی که در سال اول تکلیف روزه‌داری هستند،به همراه خانواده‌هایشان در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
تولید محصولات فرهنگی ایام ماه رمضان
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به تشریح تولیدات این معاونت ویژه این ایام پرداخت و بیان کرد: کتاب رمضان با قرآن به همراه مسابقه روزانه با شمارگان 30 هزار نسخه، کتابچه قرآن و عترت به همراه مسابقه با شمارگان50 هزار نسخه، کتابچه خانواده قرآنی به همراه مسابقه با شمارگان 50 هزار نسخه، بروشور محراب رستگاری ویژه شب‌های قدر در 30 هزار نسخه و بروشور بهار رحمت ویژه ولادت امام حسن(‌ع) و وفات حضرت خدیجه(س) در 10 هزار نسخه ویژه ماه مبارک رمضان تولید و منتشر می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه ابراز کرد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای زائران غیرایرانی به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و آذری نیز در اماکن متبرکه رضوی تدارک دیده شده است.
وی توزیع کتاب رمضان با قرآن با شمارگان 4 هزار نسخه، رمضان از نگاه رهبری با شمارگان 850 نسخه به زبان آذری و کتاب امام علی(ع) از مجموعه انسان 250 ساله به زبان‌های عربی، انگلیسی و ترکی آذری در 7 هزار نسخه را برخی از تولیداتی برشمرد که در بین زائران غیر ایرانی توزیع می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شب‌های قدر برای این دسته از زائران به صورت ویژه و با حضور مداحان و سخنرانان کشورهای مختلف، عنوان کرد: روزانه سه جلسه ترتیل‌خوانی در رواق‌های دارالرحمه و کوثر و صحن غدیر برای زائران غیرایرانی برنامه‌ریزی شده است.
ویژه‌برنامه شب قدر
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی پرداخت و افزود: حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر میزبان میلیون‌ها زائری است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و کشورهای مختلف برای حضور در این آیین معنوی به حرم رضوی مشرف می‌شوند.
وی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی را از سخنرانان ویژه برنامه‌های شب‌های قدر حرم رضوی عنوان کرد و گفت: این مراسم از ساعت 21 تا یک بامداد برگزار و علاوه بر ویژه برنامه سخنرانی و مراسم احیا، دعای جوشن کبیر نیز قرائت می‌شود.
captcha