کمبود معلم علوم اسلامی در فنلاند
کد خبر: 3602237
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

کمبود معلم علوم اسلامی در فنلاند

گروه بین‌الملل: کشور فنلاند از کمبود شدید مدرس علوم اسلامی برای جمعیت مسلمان در حال رشد خود رنج می‌برد.

کمبود معلم علوم اسلامی در فنلاند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرچه به نظر می‌رسد که با وجود جمعیت مهاجران مسلمان نیروی کافی برای تدریس اسلام وجود داشته باشد؛ اما ضعف مهارت ارتباطی به خاطر عدم تسلط بر زبان فنلاندی بزرگترین مانع آنها است.
در حال حاضر، فنلاند برای 9 هزار دانش‌آموز مسلمان خود تنها حدود 20 مدرس اسلام دارد.

مسئولان آموزشی می‌گویند کمبود معلم برای آموزش اصول اسلامی به دانش‌آموزان ابتدایی به دلیل آن است که اکثر مهاجرانی که مایل به تدریس هستند در امتحانات ورود به دانشگاه موفق نبوده‌اند و واجد شرایط معلمی نیستند.

پکا لیوونن، مشاور سازمان ملی آموزش فنلاند می‌گوید: مهارت‌های زبانی یک مسئله مهم است. کسانیکه به زبان‌هایی غیر از فنلاندی صحبت می‌کنند برای دریافت آموزش‌های لازم برای معلم‌شدن مشکل دارند و نتیجه این می‌شود که سرعت رشد تعداد دانش‌آموزان بسیار بیشتر از تعداد معلمان است.

سواد اونیسلکا، تازه‌مسلمان فنلاندی که در یک مدرسه راهنمایی در هلسینکی اسلام درس می‌دهد، می‌گوید: آموزش اسلام توسط مهاجری که واجد شرایط تدریس نباشد و نیز معلم فنلاندی که احساسی به دین نداشته باشد، مخرب است.

وی افزود: فنلاند نیازمند آموزش‌های اسلامی است؛ زیرا مسلمانان به آن نیاز دارند و رسانه‌ها و مردم فنلاند نیز هیچ دانشی در مورد اسلام ندارند.

در حال حاضر جمعیت مسلمانان فنلاند حدود 65 هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 به حدود 2 میلیون نفر برسد.
captcha