اختتامیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شمیرانات برگزار شد + عکس
کد خبر: 3602298
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸

اختتامیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شمیرانات برگزار شد + عکس

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن در شهرستان شمیرانات در آستان امام زاده صالح(ع) برگزار و در آن از برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شد.

اختتامیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شمیرانات برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قران کریم مرحله شهرستانی در شهرستان شمیرانات شامگاه دوشنبه اول خردادماه در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علیرضا مهدیزاده نفر دوم رشته قرائت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز حجت الاسلام والمسلمین مجید کیایی، مدیر اداره اوقاف شهرستان شمیرانات به بیان سخنانی پرداخت.
وی گفت: مجموعه اوقاف دارای دو تکلیف اساسی خدمت به بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآن است. این مسابقات در سطح بین المللی برگزار می شود که مقدمات آن همین مسابقات شهرستانی است.
کیایی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در شمیرانات با کیفیت مطلوب برگزار شده است، افزود: خوشحال هستیم که شاهد برگزاری اختتامیه این مسابقات در آستان امامزاده صالح(ع) هستیم.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا برنامه های از این دست شاهد تجلی قرآن و عترت باشیم. برگزاری اختتامیه مسابقات در این آستان متبرک قرار گرفتن این دو ثقل گران بها در کنار هم است.
کیایی در بخش دیگری از صحبت های خود به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اشاره و اظهار کرد: از همان سال سازمان اوقاف تلاش هایی را برای لبیک به این مطالبه آغاز کرد. یکی از این تلاش ها، برگزاری برنامه های حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه و با محوریت این اماکن است.
اختتامیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شمیرانات برگزار شد
در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام گواهی تولیت آستان امامزاده صالح(ع) به بیان سخنان کوتاهی پرداخت.
وی با اشاره به اینکه این آستان همیشه میزبان قرآنی ها بوده است، گفت: در ماه مبارک رمضان نیز برنامه جزء خوانی قرآن کریم به صورت ویژه برگزار می شود که امیدوارم امسال با شکوه تر از همیشه برگزار شود.
گواهی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین هدیه خداوند به بشریت است، افزود: قرآن یک فضای عطرآگین است که هر کس وارد آن شود بهره های فراوانی خواهد برد.
تولیت آستان امامزاده صالح(ع) با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این فرصت مناسبی برای بهره مند شدن از قرآن کریم است.
وی خاطرنشان کرد: قرآن به حدی اثرگذار است که در صدر اسلام روزها کفار قریش عهد می بستند تا صدای تلاوت پیامبر(ص) را گوش ندهند اما شب که فرا می رسید پنهانی به استماع تلاوت می پرداختند.
 در بخش دیگری از مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن مرحله شهرستانی شمیرانات، فاطمه و علی مختاری دو حافظ نونهال و نوجوان قرآن به اجرای برنامه و ارائه محفوظات خود به حاضران پرداختند.
اختتامیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شمیرانات برگزار شد

همچنین در بخش دیگر یکی از خادمان آستان امام زاده صالح(ع) به قرائت فرازهایی از مناجات شعبانیه پرداخت.
پایان بخش این مراسم که قرار بود مدیرکل اوقاف استان تهران نیز در آن حضور داشته باشد، تجلیل از برگزیدگان مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن شهر شمیرانات بود.
در این بخش از سه برگزیده رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، اذان و دعاخوانی در دو بخش بانوان و آقایان تجلیل شد.
captcha