راه توسعه کشور از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می گذرد
کد خبر: 3602311
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

راه توسعه کشور از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می گذرد

گروه اجتماعی: مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، اقتصاد دانش‌بنیان را زیربنای توسعه همه‌جانبه دانست و گفت: راه توسعه کشور از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد از این رو باید همه دست به دست هم دهیم تا این مهم در کشور نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، علی جهانگیری، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی روز دوشنبه اول خردادماه جاری در جلسه کارگروه جذب، تعمیم و توسعه تکنولوژی که در سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: این حضور مسئولیت همه ما را سنگین‌تر کرده است و همه باید برای توسعه کشور تلاش کنیم.
وی، با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است محقق نمی‌شود مگر با توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور.
جهانگیری با تاکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی قبل از ابلاغ سیاست‌های مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان به استقبال برنامه‌های آن رفته بود افزود: ما ماه‌ها قبل از ابلاغ سیاست‌های مورد نظر کار را شروع کردیم چرا که معتقدیم اگر بخواهیم به اقتصاد قوی برسیم باید در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی صورت گیرد.
وی ضمن انتقاد از تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گفت: در حال حاضر تنها 89 شرکت دانش‌بنیان در استان ما فعال است در صورتی که این رقم در استان اصفهان به 304 شرکت می‌رسد ، در این رابطه همه ما مسئول هستیم و باید سعی کنیم تا تعداد این شرکت‌ها افزایش داشته باشد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: برخی بروکراسی‌های اداری را علت تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌کنند در صورتی که این بروکراسی‌ها در سطح ملی یکسان است و باید همه مسئولیت خود را در این رابطه بپذیریم.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خاطرنشان کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که تمام دستگاه‌ها باید برنامه مدون در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشند و ما در این رابطه نیازمند ارائه گزارش‌های دقیق و جزیی هستیم و درخواست داریم در این رابطه هر عملکردی به صورت مستند ارائه شود.
وی از تدوین شیوه نامه‌ای در این رابطه خبر داد و گفت: کارهای تدوین شیوه‌نامه اقتصاد مقاومتی در استان به اتمام رسیده است و بعد از نهایی شدن به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.
جهانگیری، ضرورت ورود جهاد کشاورزی به موضوعات دانش‌بنیان را نیز متذکر شد و گفت: ما باید به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم و در این بین نیازمند بهره‌گیری از علوم و تخصص‌های جدید هستیم.
captcha