ثبت نام و صدور مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری آغاز شد
کد خبر: 3602389
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
محمدی خبر داد:

ثبت نام و صدور مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری آغاز شد

گروه شبکه‌های اجتماعی: دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور گفت: ثبت نام و صدور مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری از طریق سامانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی هنری از ١٥ خرداد انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور، در پنجمین کارگاه آموزشی کارشناسان مؤسسات فرهنگی و هنری کشور که صبح امروز در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: مؤسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از امروز به مدت شش ماه فرصت دارند نسبت به ثبت الکتریکی موسسه اقدام کنند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عمل به وظایف و تعهدهای ذاتی خویش، منشأ اقدامات مهمی در این حوزه بوده که ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای فرهنگ عمومی، مساعدت لازم برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و صدور مجوزهای فرهنگی و هنری از جمله اقدامات بوده است.

محمدی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سامانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی هنری فرصت مغتنمی است تا ضمن بررسی نقاط مثبت موانع و مشکلات این مراکز، زمینه اثر بخشی بیش از پیش آنها فراهم شود.

وی در خصوص محورهای این کارگاه آموزشی گفت: از محورهای مهمی که در این کارگاه تخصصی بر آن تأکید می‌شود، بسترسازی فضایی است که تعامل سازنده این مؤسسات و مخاطبان آنها را بیش از پیش تسهیل کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، زمینه‌ساز دریافت بازخوردها و داوری تولیدات و آثار فرهنگی و هنری توسط فرهنگ دوستان و هنر پروران خواهد شد.

دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور تصریح کرد: از سوی دیگر به جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می‌بایست با توسعه این مراکز و اقتصاد آنها و برگزاری جشنواره‌های تخصصی زمینه عرضه هر چه بیشتر تولیدات فرهنگی و هنری به جامعه را فراهم آورد.

وی با بیان این که در سراسر کشور ٦ هزار مؤسسه فرهنگی و هنری دارای مجوز هستند، افزود: از تعداد یاد شده ٤ هزار مؤسسه فعال و مابقی غیر فعال هستند که این مؤسسات  غیرفعال در وزارت ارشاد و ادارات کل سراسر کشور ساماندهی خواهند شد.

دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور از فعالیت سامانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی هنری خبر داد و افزود: پرونده تمام مؤسسات فرهنگی و هنری از  ١٥ خرداد باید در سامانه ثبت شده و پرونده فیزیکی وجود نداشته‌ باشد و مؤسسات دارای مجوز با ورود به سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: سامانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی هنری، با هدف توسعه دولت الکترونیک، توسط کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی جلسات متعدد با کارشناسان هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری، در دو پنل متقاضیان تأسیس مؤسسات و ستاد بررسی پرونده، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی افزود: پنل متقاضیان امکان تکمیل پرونده و درخواست تأسیس را برای متقاضیان تأسیس مؤسسات فرهنگی و هنری فراهم کرده است.

محمدی تصریح کرد: مؤسسات گزارش عملکرد و درخواست‌های مربوط به تغییر را به طور الکترونیکی در سامانه به ثبت برسانند و با کارشناسان دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری تعامل کنند.

وی در پایان یادآور شد: کارشناسان دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری، در بخش ستادی این سامانه، امکان دسترسی برای استان و شهرستان‌ها را به طور جداگانه خواهند داشت و کلیه روند بررسی پرونده و صدور مجوز به صورت الکترونیکی در سامانه صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی مؤسسات فرهنگی و هنری به مدت دو روز در هتل فرهنگ و هنر در حال برگزاری است و در مراسم اختتامیه این کارگاه از کارشناسان منتخب استانی و دبیرخانه هیئت رسیدگی تقدیر خواهد شد.
captcha