اقدام ترامپ و عربستان نمونه عینی اسلام آمریکایی است
کد خبر: 3602392
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
علی‌اکبر ولایتی:

اقدام ترامپ و عربستان نمونه عینی اسلام آمریکایی است

گروه سیاسی: مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل اظهار کرد: ترامپ همچون یک کاسب دوره‌گرد برای جمع کردن پول برای اقتصاد آمریکایی در مرکز جغرافیایی اسلام این‌گونه رفتار می‌کند و آن را ترویج می‌کنند؛ این پیش‌بینی حضرت امام(ره) بود و این کارهای مذبوحانه عربستان و دیگر وابستگانش راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان همزمان با سی‌وپنجمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و محمد نوریان، سرپرست این دانشگاه، امروز سه‌شنبه، ۲ خردادماه ۹۶ در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
ولایتی در آغاز این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: در حال حاضر سرپرست دانشگاه آزاد، دکتر نوریان هستند که با کفایت بسیار خوبی کارها را سامان خواهند داد و امیدواریم که بتوانیم از وجود آقای نوریان در درازمدت استفاده کنیم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پیرامون اتفاقات منطقه و عربستان، گفت: کاری که عربستان سعودی انجام داده است کاری تکراری است که از ابتدای انقلاب انجام داده است. تاسیس شورای همکاری خلیج فارس که در ابتدای کار با این اهداف صورت گرفت و به صدام کمک کردند که بتواند جلوی انقلاب را بگیرند که موفق نشدند و حامیانی که آن‌ها در منطقه داشتند، به اتکای عربستان و برخی از مزدوران و وابستگان کشورهای غربی درصدد بودند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند که موفق نشدند. این کار تکراری است و آنچه در عربستان طی چند روز اخیر اتفاق افتاد نمونه عینی اسلام آمریکایی است.
وی ادامه داد: زمانی امام(ره) پیش‌بینی کردند که دو نوع اسلام حقیقی و اسلام آمریکایی وجود دارد که کار ترامپ نمونه اسلام آمریکایی است، او همچون یک کاسب دوره‌گرد برای جمع کردن پول برای اقتصاد آمریکایی راه می‌افتد در مرکز اسلام، جایی که حرمین شریفین در آن قرار دارد و در مرکز جغرافیایی اسلام این‌گونه رفتار می‌کند؛ این نمونه اسلام مورد پسند آمریکاست و آن را ترویج می‌کنند که پیش‌بینی حضرت امام(ره) بود. این کارهای مذبوحانه امثال عربستان و دیگر وابستگان آن راه به جایی نمی‌برد.
ولایتی افزود: آمریکا باید بداند متحدین مقاومت و زنجیره مقاومت در منطقه با قدرت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین پیش رفته است.
captcha