نهادهای قرآنی زیر یک چتر واحد / لزوم ارائه برنامه برای چهره‌ها
کد خبر: 3602422
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

نهادهای قرآنی زیر یک چتر واحد / لزوم ارائه برنامه برای چهره‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر اول مسابقات نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در سال 91 با تأکید بر لزوم قرارگیری نهادهای قرآنی در زیر یک چتر واحد، گفت: لزوم ارائه برنامه ویژه چهره‌ها و فعالین قرآنی از سوی نهادها ضروری است.

مهدی ساعد، نفر اول مسابقات نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در سال 91 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، بر لزوم قرار گرفتن نهادهای قرآنی در زیر یک چتر واحد تأکید کرد و گفت: نهادهایی که در مسیر امر قرآن و امور قرآنی تلاش می‌کنند باید در یک راستا و مسیر گام بردارند تا آنچه را که ما از آن به‌عنوان اهداف والای قرآنی یاد می‌کنیم به‌ثمر بنشیند.
وی افزود: سازوکار مشخصی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد و این از جمله مهم‌ترین مشکلات در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور است.
ساعد در ادامه با بیان اینکه در بحث فعالیت‌های قرآنی«مراکز» با توجه به دیدگاه خود که هریک در زمینه فهم قرآن نظری متفاوت ارائه می‌کنند از شیوه‌ای متفاوت بهره می‌گیرند، اظهار کرد: در این بحث نیز دو بستر فضای فرهنگی و نظام آموزشی مطرح و ارائه خدمات آموزشی در قالب‌هایی متفاوت انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: باید سازوکار مشخص و به‌عبارتی نظام‌نامه و یا مرام‌نامه‌ای تدوین کرد که تعریف شده برای تمام فعالین قرآنی در کشور باشد.
نفر اول مسابقات نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در سال 91 افزود: برای فعالیت یک فرد قرآنی برنامه‌ای خاص وجود ندارد.
اتخاذ یک روش معین در مسیر رفع دوگانگی
ساعد اظهار کرد: با یک روش خاص باید حرکت کنیم، پیروی از یک برنامه موجب خواهد شد تا بسیاری از مشکلات پیش‌رو در برابر جامعه قرآنی و به‌طبع فعالیت در این زمینه حل شود.
نفر اول مسابقات نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در سال 91 تأکید کرد: دوگانگی‌ در برابر فعالین و فعالیت‌های قرآنی با اتخاذ یک روش معین برطرف خواهد شد که این امر مستلزم قانع شدن فعالین از نتایج آن است.
وی با اشاره به اینکه نیت در راستای اهداف قرآنی باید در مسیر تعالی باشد، گفت: هدف از خواندن قرآن تنها کسب رتبه نیست بلکه باید بتوانیم با خواندن کلام الهی در عمق قلب و جان مستمع تأثرگذار باشیم.
ساعد در پایان با اشاره به اینکه باید رفتارمان قرآنی باشد، اظهار کرد: از مصادیق انقلابی‌گری قرآنی بودمان است.
captcha