وحدت، همگرایی و مقابله با تهدیدات؛ ویژگی برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر
کد خبر: 3602428
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

وحدت، همگرایی و مقابله با تهدیدات؛ ویژگی برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر

گروه جهاد و حماسه: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی توسط سازمان‌های مختلف و با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌شود که وحدت، همگرایی، مقابله با تهدیدات و بصیرت‌افزایی، ویژگی محوری آنهاست.

سوم خرداد یادآور رشادت‌های بی‌بدیل فرزندان ایران اسلامی است که از خواسته‌های دنیوی خود چشم پوشیدند و راهی جبهه‌ها شدند تا با دشمنان بعثی بجنگند و خرمشهر را از آنان پس بگیرند تا امروز به محمره تبدیل نشود. حماسه عظیم بیت‌المقدس نگین درخشانی از صفحات تاریخ هشت سال دفاع مقدس را به خود اختصاص داد که در سایه رهبری داهیانه امام خمینی(ره) ‌و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح، اراده خود را بر دشمنان تحمیل و عزت و شکوه و سربلندی را برای مردم قدرشناس ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

برنامه‌هایی که به منظور بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر توسط سازمان‌های مختلف و با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اجرا در می‌آید، به منظور حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی است.

در همین راستا اقداماتی که به منظور بزرگداشت این روز انجام خواهد شد، در راستای تبیین نقش، هدایت و فرماندهی الهی ولی‌فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، شرح قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام،‌ ادیان،‌ مذاهب و سایر اقشار در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ایادی منطقه‌ای آنها که تکفیری‌ها و وهابیون هستند است.

توضیح درباره نقش عملیات بیت‌المقدس و درس‌ها، عبرت‌ها و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی و پیروزی‌های بعدی، نهادینه‌سازی روحیه ولایتمداری، ایثار، مقاومت، شهادت‌طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی و تاثیر آن در بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان از دیگر اهداف برپایی برنامه‌های مختلف توسط سازمان‌ها به مناسبت این روز است.

در اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تلاش شده است تا در طرح‌ریزی آنها به شعار سالی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، توجه شود. همچنین نشست‌هایی که در این راستا برگزار می‌شود، رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی درباره درس‌ها و عبرت‌ها از اشغال تا آزادسازی خرمشهر داشته و بررسی علل ادامه دفاع مقدس به همراه بررسی فرایند راهبردی مقابله با طرح جنگ‌های نیابتی در منطقه را مورد توجه قرار داده است.

هم‌افزایی و همگرایی سازمان‌ها و نهادها در انجام برنامه‌های عمومی از دیگر رویکردهایی بوده که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیش گرفته است. در همین راستا سازمان‌ها و نهادها به متمرکز و اجرایی کردن برنامه‌های پرحجم و تاثیرگذار در استان‌ها خواهند پرداخت. همچنین سعی شده است تا به حماسه مقاومت و پایداری مردم شهر دزفول توجه ویژه شود.

توجه به وحدت و همگرایی اقوام، ادیان و مذاهب و اقشار مختلف از دیگر ویژگی‌های این برنامه‌هاست. همچنین سازمان‌ها و نهادهای لشکری و کشوری موظف شده‌اند تا به موضوع اقتصاد مقاومتی در این باره توجه بیشتری داشته باشند.

captcha