دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی به غبارروبی مساجد می‌روند
کد خبر: 3602438
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
علامتی:

دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی به غبارروبی مساجد می‌روند

گروه جامعه: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: طرح تکریم و غبارروبی مساجد امسال برای نخستین بار در سبد برنامه‌ای اتحادیه برای پیوند عمیق دانش آموزان با مسجد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و تکریم و غبارروبی مساجد، یکی از راهکارهای ایجاد انس و الفت بین دانش آموزان با مسجد؛ به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نیروهای مؤمن و انقلابی خواهد بود.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح تکریم و غبارروبی مساجد به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش آموزان با مسجد، ارائه می‌شود تا به تکمیل فرآیند رشد و تربیت دانش‌آموزان بیانجامد. در این طرح از طریق مربیان قرارگاه‌ها، تعداد دانش آموزانی که فرصت و علاقه‌مندی حضور در طرح را دارند مشخص می‌شود و تعدادی از مساجد شاخص که به عنوان پایگاه‌های اصلی نیروهای انقلابی شهرستان شناخته می‌شوند، برای طرح تکریم و غبارروبی مساجد در نظر گرفته می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: در هماهنگی مساجد و دانش آموزان، علاوه بر دانش آموزان پسر، هماهنگی مساجد مجزا برای حضور دانش آموزان دختر نیز صورت می‌گیرد.
 
علامتی تصریح کرد: در این طرح  به منظور بهره‌وری هر چه بیشتر از فرصت تکریم و غبارروبی مساجد، با مربیان قرارگاه و یا روحانی مسجد هماهنگ می‌شود تا در جمع دانش آموزان و افراد شرکت کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسائل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت و فلسفه تأکید بر جماعت در اسلام با دانش آموزان بحث و گفتگوی دوستانه داشته باشند.
 
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: برنامه به نحوی است که حضور دانش‌آموزان در مسجد به نماز جماعت ظهر و عصر و یا نماز جماعت مغرب و عشا منتهی شود و در جمع نمازگزاران از دانش آموزان شرکت کننده در طرح، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

وی در پایان یادآور شد: دانش آموزانی که یک مسجد خاص را برای غبارروبی انتخاب کرده‌اند، در طول ماه مبارک رمضان در آن مسجد رفت و آمد دارند و در نمازهای جماعت حضور فعال خواهند داشت.
captcha