استراتژی‌های دانشگاه آزاد جهت قرارگیری در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان
کد خبر: 3602513
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
نوریان تشریح کرد:

استراتژی‌های دانشگاه آزاد جهت قرارگیری در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان

گروه دانشگاه: سرپرست دانشگاه آزاد در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد گفت: جهت‌گیری دانشگاه آزاد؛ قرار گرفتن در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است و اینکه به عنوان دانشگاه نسل چهارم با کمک استراتژی‌های جدید به کار خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علی‌محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد، اظهار کرد: امیدوارم با عنایتی که دکتر ولایتی در انتخاب اینجانب داشته‌اند بتوانیم در راستای اهداف بلند این دانشگاه گام برداریم و دانشگاه در مسیر آنچه شایسته انقلاب است قرار گیرد.
وی در ادامه با تبریک مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات، در خصوص این جشنواره گفت: برگزاری پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد در دهه چهارم حیات دانشگاه، یادآور عملی کردن ایده‌ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی در جهت تولید و افزایش ثروت ملی، توسعه مرزهای دانش و فرصتی در جهت پرداختن به جایگاه این فرهیختگان است.
نوریان افزود: این جشنواره بستر مناسبی برای تعامل فرهیختگان با مسئولین نظام و فناوری کشور، تکریم جایگاه آنان و تشویق در مسیر ارزشمندشان است.
وی در ادامه با اشاره به استراتژی‌های مدیریت جدید دانشگاه آزاد برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گفت: از جمله این استراتژی‌ها؛ ایجاد شبکه علمی پژوهشگران و فرهیختگان علمی بین واحدهای دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های کشور و نیز با سایر دانشگاه‌های منطقه و  خارجی، همکاری با صنایع و برقراری ارتباط دولت و خدمات کشور و راه اندازی و گسترش علمی و فناوری کشور است.
وی ادامه داد: از دیگر استراتژی‌ها؛ توسعه فناوری، تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و تبدیل علم به ثروت است که در این حوزه گسترش پارک‌های علم و فناوری و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتکارات دانشگاه آزاد است.
نوریان گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی در راستای برنامه توسعه کشور، همراهی با سند آمایش آموزش عالی و تهیه سند آمایش دانشگاه آزاد، از دیگر استراتژس‌های مدیریت جدید این دانشگاه است. همچنین تاکید بر شیوه‌های نوین آموزشی، تعامل و هماهنگی با دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید بر گسترش و تعمیق مطالعات در حوزه علوم انسانی و پرداختن به پژوهش‌های بنیادی در این حوزه و در نهایت شناساندن دانشگاه آزاد از طریق دیپلماسی علم و فناوری در سراسر کشور از سایر استراتژی‌های مذکور است.
وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان از نظر کمیت گام‌های محکمی را به سوی دانشگاه نسل سوم برداشته، گفت: اکنون جهت‌گیری دانشگاه برای قرار گرفتن در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و به عنوان یک دانشگاه نسل چهارم است.
captcha