رشد باثبات در انتظار بازار ارز
کد خبر: 3602525
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

رشد باثبات در انتظار بازار ارز

با انتخابی که از سوی مردم صورت گرفت اقتصاد ایران قطعاً با شرایط بهتری روبرو خواهد شد و ثبات قیمت‌ها موضوع مهمی است که ایرانیان طعم آن را خواهند چشید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جهان اقتصاد نوشت: جمعه گذشته دوازدهمین دوره انتخابات ریاست برگزار شد و در پایان یک ماراتن نفس‌گیر از بین شش نامزدی که انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده بودند حسن روحانی با کسب ۲۳٫۵ میلیون رای که ۵۷ درصد آرا بود به عنوان رئیس‌جمهور دوازدهم کشور معرفی شد از سوی دیگر سیدابراهیم رئیسی هم ۱۵٫۷ میلیون رای آورد که معادل ۳۸ درصد آرا ماخوذه بود.

با انتخابی که از سوی مردم صورت گرفت اقتصاد ایران قطعاً با شرایط بهتری روبه‌ رو خواهد شد و ثبات قیمت ‌ها موضوع مهمی است که ایرانیان طعم آن را خواهند چشید. دولت یازدهم برنامه ‌های متعددی را برای اصلاح شرایط اقتصادی کشور تدوین کرد و اکنون خیلی از آنها در مرحله اجرا است بدین جهت اگر نامزد دیگری از سوی مردم برگزیده می‌ شد برنامه‌ های فعلی که به صورت کارشناسی و دقیق تنظیم شده بود ابتر می ‌ماند و این احتمال وجود داشت که ایران مجدداً عقبگرد داشته باشد.

جدا از انتخابات مردم نگران تورم هستند و از آقای روحانی انتظارا دارند تا نرخ ارز و تورم را کنترل نماید. با توجه به اهمیت این مسئله با یک کارشناس بازار ارز گفتگو کرده ایم.

رسول شاهپوری ، کارشناس بازار ارز در گفتگو با جهان اقتصاد با اشاره به این که اقتصاد کشور ما به طور ویژه ای تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارد به گونه ای که تغیرات آن در قیمت بسیاری از کالاهای استراتژیک خودش را نشان می دهد، گفت: دولت یازدهم ثبات نرخ ارز را فارغ از به حق یا ناحق بودن آن جزء دستاورد های خودش می داند. بسیاری از کارشناسان معتقد اند سیاست دولت یازدهم تا انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶، کنترل نرخ ارز بوده است و البته در این امر نیز موفق عمل کرده است.

شاهپوری افزود: این نکته را نباید فراموش کرد که این نرخ در سال ۹۶ افزایش می یابد و قیمت واقعی آن بیشتر از مقداری می باشد که الان معامله می شود. لذا با توجه به این که تیم اقتصادی آقای روحانی در دولت دوازدهم به دنبال افزایش رشد اقتصادی و خارج کردن بازار مسکن از رکود می باشد می توان در آینده قیمت واقعی دلار که در حقیقت بیش از مقدار فعلی می باشد را مشاهده کرد و بدن شک در حوزه تورم و بقیه شاخص های اقتصادی اثر گذار می باشد.

این کارشناس بازار ارز گفت: از طرفی دیگر دولت دوازدهم اواخر سال ۹۶ سیاست تک نرخی ارز را اجرا نموده و احتمالا تا آن روز روند آرام صعودی در این بازار شاهد باشیم.
مرتضی ابراهیمی
captcha