فعالیت 400 حوزه علمیه خواهران در كشور/ اهمیت گسترش این مراكز در مناطق محروم
کد خبر: 3602539
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
فاضلی خبر داد:‌

فعالیت 400 حوزه علمیه خواهران در كشور/ اهمیت گسترش این مراكز در مناطق محروم

گروه معارف:‌ مدیرعامل مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران كشور از فعالیت 400 واحد از این نوع مراكز در سراسر كشور خبر داد و اهمیت گسترش فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را در مناطق محروم یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اكبر فاضلی، مدیرعامل مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران كشور امروز، دوم خردادماه در نخستین نشست مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران فارس كه در مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) شیراز برگزار شد، تأكید كرد كه استان فارس مهد ادبیات و فرهنگ ایران زمین است لذا انتظار می‌رود كه آنچه در این مجمع رخ می‌دهد الگویی برای سراسر كشور باشد.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یكی از اهداف ما در این رابطه این بود كه بتوانیم از نظرات و پیشنهادات و تجربیات استان‌هایی كه در این امر پیش‌رو هستند، برای سایر نقاط كشور نیز استفاده كنیم.

فاضلی از جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران فارس در خواست كرد تا در گام نخست حوزه‌های علمیه خواهران استان را هم در بحث سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری توسعه دهند، به خصوص در مناطق محروم چرا كه دشمن در برخی از مناطق استان بیشتر تلاش می‌كند.

مدیرعامل مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران كشور ادامه داد:‌ مناطق محرومی در كشور وجود دارد كه استقبال از طلبگی بانوان نیز در آن‌ها زیاد است و باید امكانات زیادی برای حوزه‌های علمیه خواهران آنجا فراهم كنیم و استان فارس می‌تواند معینی برای استان‌های محرومی كه متقاضی درس طلبگی هستند، باشد.

وی با بیان اینكه از جامعه خیرین استان فارس انتظار می‌رود كه در سطح كشور فعالیت كرده و جامعه مركز را هم راهنمایی و كمك كنند تا بتوانیم حتی برای خارج از كشور هم برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت:‌ ما اعتقاد داریم در بحث جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران، خود خواهران باید نقش بیشتر و بهتری ایفا كنند چنانچه هم اكنون نیز بانوان خیری در سطح كشور وجود دارند كه در این زمینه فعالیت‌ می‌كنند.

فاضلی با یادآوری اینكه خیران از قدیم‌الایام تاكنون بوده‌اند و در عرصه احداث حوزه‌های علمیه و تأمین نیازهای آن‌ها تلاش‌های زیادی كرده‌اند، گفت: مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران در حقیقت خیرین را ساماندهی می‌كند.

وی همچنین از فعالیت 400 مدرسه علمیه خواهران در كشور خبر داد و گفت: حوزه علمیه برادران دارای جایگاه ویژه‌ای است اما به نظر می‌رسد حوزه‌های علمیه خواهران دارای پیشرفت بیشتری بوده‌اند و شاید به این دلیل باشد كه به آنان توجه بیشتری شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین حوزه‌های علمیه خواهران كشور، هدف دیگر تشكیل این مجموع را استفاده از نظرات و راهنمایی‌هایی خیران اعم از خواهر و برادر برشمرد و گفت: بحث مشاوره و راهنمایی كارهای سخت‌افزاری برای حوزه‌های علمیه خواهران یك كار اساسی است و از همه می‌خواهیم كه ما را راهنمایی كنند.

وی با اشاره به دیگر هدف تشكیل این مجمع گفت: در برخی از مكان‌ها با چالشی كه مواجه هستیم این است كه مدرسه علمیه ساخته شده است اما منبعی برای تأمین هزینه‌های ادامه فعالیت این مدارس در نظر گرفته نمی‌شود در حالی كه در قدیم این‌گونه بود كه اگر مدرسه علمیه و یا مسجدی توسط خیران ساخته می‌شد در كنار آن چند دهانه مغازه هم برای تأمین هزینه‌های ادامه فعالیت‌های این مراكز در نظر گرفته می‌شد.

فاضلی اظهار كرد: ما در افق 1404 در نظر گرفتیم كه برای هر 250 نفر یك طلبه خانم وجود داشته باشد لذا نیاز به توسعه و گسترش مدارس علمیه خواهران در كشور داریم.

captcha