برپایی فروشگاهی از آثار هنرمندان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3602557
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

برپایی فروشگاهی از آثار هنرمندان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه فرهنگی: رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به اینکه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد آن هم در حرم مطهر رضوی نیاز به تبلیغات زیاد دارد، افزود: چه خوب است که در کنار ارائه آثار در نمایشگاه، به منظور سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال فروشگاهی هم برای فروش آثار هنرمندان دائر شود.

سیدجواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به حضور سازمان بسیج هنرمندان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، عنوان کرد: مطالباتی از جانب ما برای حضور در نمایشگاه امسال به ارشاد داده شد اما هنوز جواب قطعی به ما داده نشده است.
وی در ادامه افزود: هر چند که برگزاری نمایشگاه در کنار مضجع شریف امام رضا(ع)، رویکردی جدید و پر خیر و برکت است اما به دلیل فضای کوچک و محدودیت مکانی، هنوز به طور دقیق، حضور برخی ارگان‌ها و تعیین مکان برای آن‌ها از جانب ارشاد مشخص نشده است.
کمالی ادامه داد: اگر فرصتی دست دهد و در نمایشگاه امسال حضور داشته باشیم، دو غرفه از آثار قرآنی هنرمندان بسیجی از جمله نگارگری، خوشنویسی، صنایع دستی و منبت‌کاری در نمایشگاه دایر می‌شود.
برپایی فروشگاهی از آثار هنرمندان در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد آن هم در حرم مطهر رضوی نیاز به تبلیغات زیاد دارد و چه خوب است که در کنار ارائه آثار در نمایشگاه، به منظور سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، فروشگاهی هم برای فروش آثار هنرمندان دائر شود.
وی از برگزاری برنامه‌های متفاوت به منظور روز مقاومت و پایداری در کانون‌های بسیج هنرمندان خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک با سپاه در پادگان شهید برونسی با حضور فرماندهان و مسئولان و پرداختن به موضوع مقاومت در برنامه‌های کانون‌های بسیج هنرمندان از جمله برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی است.
کمالی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به برگزاری نمایشگاهی متفاوت از عکس‌های مناطق جنوب، عنوان کرد: اگر با آستان قدس رضوی به تفاهم برسیم، نمایشگاهی هم بعد از ماه مبارک رمضان با همکاری صنایع دستی و گردشگری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی هنرمندان برگزار خواهیم کرد.
تولید 5 سرود انقلابی در تابستان
مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی از تولید 5 سرود انقلابی در تابستان خبر داد و افزود: برگزاری اردوی عکاسی و فیلمبرداری با همکاری بسیج سازندگی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.
کمبود اعتبارات، مانع ساخت انیمیشنی با محوریت اقتصاد مقاومتی می‌شود
کمالی در پاسخ به این سؤال که تولید انیمیشنی با محوریت اقتصاد مقاومتی به کجا رسید، بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات، بسیج هنرمندان به تنهایی امکان تولید چنین انیمیشنی را ندارد زیرا وظیفه اصلی ما بسیج کردن هنرمندان و ارائه طرح‌ موضوع به آن‌ها است؛ در خصوص تولید انیمیشن با موضوع اقتصاد مقاومتی نیز هنوز ارگان و نهادی دولتی و یا خصوصی اعلام آمادگی نکرده‌اند این در حالی است که بسیج هنرمندان همچنان مشتاق ساخت این انیمیشن است.
captcha