تلاوتم؛ یاد و خاطره شهید حاجی‌حسنی را برای مالایی‌ها زنده کرد
کد خبر: 3602558
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
علیزاده در فرودگاه؛

تلاوتم؛ یاد و خاطره شهید حاجی‌حسنی را برای مالایی‌ها زنده کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حامد علیزاده، قاری جوان مشهدی که موفق به کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شده بود صبح امروز دوم، خردادماه در میان استقبال مسئولان، خانواده و جامعه قرآنی مشهد به شهر خود بازگشت و تلاوت خود در این رقابت‌ها را بنا به گفته خود مالایی‌ها زنده کننده یاد شهید حاجی‌حسنی برای آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برای استقبال از حامد علیزاده، قاری مشهدی که موفق به کسب رتبه نخست پنجاه‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی شده بود، امروز صبح، دوم خردادماه همراه با دیگر فعالان قرآنی مشهد خود را به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد رساندیم تا از نزدیک شاهد حضور این قاری بین‌المللی در شهر خود باشیم.
پروازی که قرار بود این قهرمان قرآنی را با خود به مشهدالرضا(ع) بیاورد، برخلاف همیشه نه تنها تأخیر نداشت بلکه سر موعد مقرر به زمین نشست. در سالن انتظار فرودگاه اولین گروه استقبال‌کننده، مسئولان مرکز آموزش نخبگان قرآنی مشهد بودند.
حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
محبت پدری یک قاری بین‌المللی
هر ثانیه به تعداد استقبال‌کنندگان و دیگر اساتید قرآنی افزوده می‌شد تا اینکه خانواده این قاری افتخارآفرین وارد سالن شدند. بشری 4 ساله و طاها 6 ماهه، فرزندان حامد علیزاده هم برای دیدن زودتر پدر در جمع حضور یافته بودند. طاها در کمال آرامش به دور از همهمه‌های اطرافش به خواب عمیقی فرو رفته بود.

بشری، که به گفته مادرش از دوری پدر تب کرده بود در آغوش پدرش آرام گرفت و این پدر مهربان با وجود ازدحام جمعیت و وجود متقاضیان برای مصافحه، مهر پدری خود را فراموش نکرد و بشری را از آغوش خود دور نمی‌کرد.
قامت استواری که برای مادر خمید
در میان اعضاء خانواده، مادر به حامد علیزاده، نزدیک شد و این قاری بین‌المللی هم قدم برداشت و قامت استوارش را برای بوسیدن دستان مادر خمیده کرد. مادر هم که از چشمانش اشک شوق سرازیر می‌شد، پسرش را در آغوش گرفت. چشمان اشک‌بار مادر مملوء از شادمانی بود و با نگاه‌های تحسین برانگیزش ثمره زندگی‌اش را تحسین می‌کرد.
حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
وقتی احوالات این مادر صبور را جویا شدم، گفت: می‌توانم به جرأت بگویم، هیچ روزی مانند امروز خوشحال و خرسند نبودم چون فرزندم به آرزویش رسید و از خداوند متعال می‌خواهم که همه جوانان با کسب موفقیت‌ نهال شادمانی را در دل خانوادهایشان بشانند.
در آن سوی دیگر محمدعلی ولایی، پدر همسر حامد علیزاده، دوشادوش داماد افتخارآفرین خود ایستاده‌ بود و در حالی که بسیار ابراز شادمانی می‌کرد، برای وی قطعه شعری سرایید.
حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
نگاهی به اطراف کردم، مسئولان قرآنی بسیاری هم به سالن انتظار آمده بودند. حضور مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، اوقاف و امور خیریه، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و جمعی از علاقه‌مندان، فعالان و جامعه قرآنی مشهد در این مراسم استقبال باعث خرسندی این قاری بین‌المللی شده‌ بود.
هرچه داریم از برکت قرآن است
همسر این قاری بین‌المللی با ما هم‌کلام شد و بیان کرد: همسرم در خانواده‌ای قرآنی رشد کرده‌ است. در این شش سالی که از زندگی مشترکمان می‌گذرد، انس وی با قرآن باعث شد من هم با این کتاب آسمانی بیش از پیش مأنوس شوم.
حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
وی همچنین با بیان اینکه هرچه در زندگی داریم از برکت قرآن است، ادامه داد: داشتن دو فرزند سالم یکی از همین برکات است که خداوند به ما عنایت کرده است و بسیار خدا را شکر می‌کنم و خوشحالم که با شخصیتی قرآنی ازدواج کردم.
عکس‌های خاطره‌انگیز یک روز به یادماندنی
مسئولان، اقوام و دوستداران این قاری بااخلاق، مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند. عکس‌هایی خاطره‌انگیز از یک روز خاطره‌انگیز و به یادماندنی. سالن انتظار فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد را جمعیتی که برای استقبال از این قاری بین‌المللی آمده بودند، پر کرده بود. عکاس‌ها، فیلم‌بردارها و ... ثانیه به ثانیه این لحظات شیرین و غرورآفرین برای کشورمان را ثبت می‌کردند. حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
با تلاوتم، یاد و خاطره شهید حاجی‌حسنی برای اهالی مالزی زنده شد
در بخش دیگری از این مراسم استقبال حامد علیزاده در گفت‌‌وگو با ایکنا در رابطه با مسابقات مالزی بیان کرد: مسابقات بین‌المللی مالزی از سطح کیفی خوبی برخودار است و قاریان توانمندی از کشورهای عراق، مصر، سنگاپور، انگلستان و ... در این دوره از مسابقات حضور داشتند.حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
وی در رابطه با داوران مسابقات مالزی عنوان کرد: قبل از مسابقات گفته می‌شد که داوران حق نماینده ایران را زیر پا خواهند گذاشت اما من با این اصل مخالف بودم و معتقدم اگر شخصی مطابق آیین‌نامه تلاوت کند، حقش پایمال نخواهد شد که خدا را شکر این اعتقادم به حقیقت پیوست.
حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
وی به حال و هوای مسابقات مالزی نیز اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام تلاوتم مورد استقبال مردم مالزی قرار گرفته بودم و همه می‌گفتند: «با تلاوت شما خاطره شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر برای ما زنده شد». 
حامد علیزاده؛ نگین خراسانی که در  مالزی درخشید
این قاری بین‌المللی در پایان افزود: بسیار خرسندم که توانستم یاد و خاطره شهید حاج محسن عزیز، شهید منا و دوست قدیمی‌ام را که او هم مانند من در این مسابقات مقام نخست را کسب کرده بود، زنده کنم.
یادآور می‌شود، در این مراسم استقبال مسئولان و اساتید قرآنی از جمله حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اوقاف، مجتبی سادات‌فاطمی، محمدجواد رجایی، محمدجواد کاشفی، امید حسینی‌نژاد، جعفر حسینی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس، حمید صمدی، رئیس اداره تبلیغ و ترویج فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مقدم‌کیا، مدیر طرح ملی شوق تلاوت، غلامرضا باوجدان و ... حضور داشتند.
captcha