مسلمانان الجزایر بیشترین زمان را روزه‌دار خواهند بود
کد خبر: 3602580
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

مسلمانان الجزایر بیشترین زمان را روزه‌دار خواهند بود

با نزدیک شدن به آغاز ماه مبارک رمضان، کشور مسلمان الجزایر کم کم رنگ‌وبوی رمضانی به خود می‌گیرد و امسال الجزایری‌ها به دلیل موقعیت افق جغرافیایی کشورشان، بیشترین زمان را در میان کشورهای عربی روزه‌دار خواهند بود و در خصوص رؤیت هلال ماه مبارک تابع نظر علمای وهابی عربستان نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ایرنا، روزنامه البلاد الجزایر روز سه شنبه نوشت: محمد عیسی وزیر امور دینی واوقاف الجزایر اعلام کرد که بر اساس محاسبات ستاره شناسی، کشورش جمعه آینده را در انتظار دیدن هلال ماه رمضان خواهد بود و هلال ماه رمضان در روز پنجشنبه قابل رویت نیست.
پایگاه خبری المرصد الجزائری نیز در این حصوص نوشت : از18 سال پیش تاکنون این نخستین بار است که تقویم قمری الجزایر با عربستان متفاوت می شود . مقام های الجزایر تاکید می کنند که در این خصوص تابع نظر علمای وهابی عربستان نیستند.

**الجزایری ها بیشترین زمان را در میان کشورهای عربی روزه دار خواهند بود
بر اساس محاسبات علم نجوم ، الجزایری ها به طور متوسط امسال هر روز 16 ساعت و 44دقیقه روزه دار خواهند بود که در جهان عرب این بیشترین زمان است.
بر اساس گزارش های موجود، مردم سومالی درمیان دیگر کشورهای عربی کمترین زمان را روزه دار خواهند بود و ان ها به طور متوسط در این ماه، هر روز 13 ساعت 26 دقیقه روزه دار خواهند بود.
بر اساس اعلام کارشناسان متوسط زمان روزه داری کشورهای عربی به شرح زیر است:
تونس: 16 ساعت و33 دقیقه
بیروت: 16 ساعت و10دقیقه 
بغداد: 16 ساعت و5 دقیقه
بیت المقدس: 15 ساعت و53 دقیقه
قاهره: 15 ساعت و12 دقیقه
خارطوم: 14 ساعت و31 دقیقه
موگادیشو: 13 ساعت و26 دقیقه

** عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان 
مقام های الجزایری با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خوراکی ها در این ماه ، تاکید کردند که قیمت این کالاها ثابت خواهد ماند و تغییری نمی کند.

**ساعات کار در ماه مبارک رمضان در الجزایر
به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر ، مقام های الجزایری اعلام کرده اند که ساعت کار ادارات دولتی در ماه مبارک رمضان از روز یکشنبه تا پنجشنبه در ایالت های أدرار، تمنراست، إلیزی، تندوف، بشار، ورقلة، غردایة، الأغواط، بسکرة والوادی از ساعت هفت و نیم صبح تا 14و 30 دقیقه خواهد بود و دیگر ایالت های الجزایر و از جمله پایتخت این کشور، ساعت کار از 9 صبح تا ساعت 16 خواهد بود. 
captcha