همایش طلایه داران هدایت در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3602585
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
با حضور 700 مبلغ؛

همایش طلایه داران هدایت در مشهد برگزار شد

گروه معارف: همایش علمی کاربردی طلایه داران هدایت با حضور 700 نفر از مبلغان خواهر و برادر و با شعار معنویت، معیشت و مقاومت، در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، همایش طلایه داران هدایت، امروز، دوم خردادماه با حضور حضرات آیات سید مصباح عاملی، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، شیخ جواد مروی، استاد درس خارج قم و حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی و 700 نفر از مبلغان خواهر و برادر استان خراسان رضوی در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تفکر مهدوی باید به عنوان فرجام ماموریت ما و شما قلمداد شود، گفت: امروز ما ماموریت داریم که بین دشمن و خواسته‌های او که همان خاورمیانه بزرگ، از نیل تا فرات و.. است، فاصله بیاندازیم.  
حجت‌الاسلام لطفیان، آگاهی بخشی را از وظایف مبلغان برشمرد و اظهار کرد: امید داریم در این ماه مبارک و در این فرصت مناسب، مبلغان، آگاهی بخشی درمورد مسئله آسیب‌های اجتماعی که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز است را در اولویت قرار دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سواد رسانه‌ای، مواد مخدر و فضای مجازی، امر به معروف و نهی از منکر، زکات و کمک به بازسازی عتبات عالیات را از دیگر نکات مهم و قابل ذکر برای مبلغان برشمرد و افزود:  امیدواریم که مبلغان، جامعه و مردم را نسبت به این نکات آگاه و مطلع کنند.
در ادامه این همایش آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:نشستی که امروز برگزار شده در ادامه حرکت‌های تحولی است که باید در حوزه صورت بگیرد و به انتظارات مقام معظم رهبری پاسخ داده شود.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « اگر تحول در حوزه علمیه به وجود نیاید حوزه یا می میرد یا کنار گذاشته می شود»، تصریح کرد: مسئله تحول در حوزه علمیه از خواسته‌های مقام معظم رهبری و به عنوان عاملی برای پاسخگویی و ایفای نقش و رسالت در جامعه است.  
ایت الله مصباح عاملی پاسخ گویی به نیازها و مطالبات عصر ما و دنیای کنونی را یکی از نکات مهم برای حوزوی‌ها و طلاب دانست و تصریح کرد: باید به دنبال نیازسنجی مخاطبان برویم، اینطور نشود که مردم به یک سمت بروند و ما به سمت دیگر چرا که مخاطب ما مردم است.
مدیر عالی حوزه علمیه خراسان افزود:  الزام دیگر برای طلاب، علم اندوزی و پژوهش است و حوزه‌ها و طلاب باید به این نکته اهتمام کامل داشته باشند.
وی مسئله نهضت شناسی و جریان شناسی را یکی از موارد مهم و نبض جهان برشمرد و اظهار کرد: مسئله نفوذ جدی است؛ چه جریان‌های سایتی و چه نحله‌های اعتقادی، و همه ما باید این مسئله را جدی بگیریم.
سخنران پایانی این مراسم آیت الله مروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود و طی سخنانی در خصوص تبلیغ اظهار کرد: مبلغان باید جامعه شیعه را به سمت قرآن سوق دهند و در فرصت ماه رمضان، مردم را با تدبر در قرآن آشنا کنند.
وی با بیان اینکه نکته‌ای که سلفیه به شدت علیه شیعه ایراد می گیرند این است که علمای شیعه و شیعیان با قرآن انس ندارند، اذعان کرد: باید طلاب را از مراحل آغازین طلبگی با قرآن مانوس کنیم، همچنین مردم را متوجه تدبر در قرآن کنیم و بهترین زمان برای این مسائل همین ماه مبارک رمضان است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توجه به مسائل اعتقادی شیعی در ماه مبارک رمضان را از نکات مهم مورد توجه مبلغان عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های مهم ما این است که جلساتی را اختصاص دهیم به رفع شبهات، چراکه امروز بیشترین شبهات در فضای مجازی علیه شیعه و مسئله امامت و حضرت حجت(عج) ایجاد شده است و لازم است که ما اندیشه و قدرت پاسخگویی خودمان را بالا ببریم.

captcha