اعتراض راست‌گرایان افراطی‌ به افتتاح مسجدی در ایتالیا
کد خبر: 3602594
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

اعتراض راست‌گرایان افراطی‌ به افتتاح مسجدی در ایتالیا

گروه بین‌الملل: ده‌ها تن از راست‌گرایان افراطی ایتالیا علیه افتتاح مسجدی در شهر «سان ستینو دی لیونتزا» واقع در استان ونیز دست به اعتراض زدند.

اعتراض راست‌گرایان افراطی‌ به افتتاح مسجدی در ایتالیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی الیوم24، حدود 200 نفر از مسلمانان شهر، نمایندگانی از مقامات داخلی از جمله شهردار شهر و حسن ابو ایوب، سفیر مراکش در ایتالیا در مراسم افتتاحیه این مسجد که روز یکشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه، برگزار شد، حضور داشتند.
مسئولین این مسجد از تمام مردم شهر برای حضور در مراسم افتتاحیه مسجد دعوت کردند تا بدین صورت اعلام کنند درهای این مسجد به روی همه باز است و تعصبی وجود ندارد.
در مقابل این مراسم با اعتراض ده‌ها تن از مخالفان ساخت مسجد مواجه شد و آنان با چیدن تعدادی میز در نزدیکی مسجد در اقدامی تحریک‌آمیز شروع به پخش قطعه‌های گوشت خوک و نوشیدنی‌های غیر اسلامی در بین حاضران و عابران کردند!
اعضای گروه راست‌گرای افراطی، «نئو فاشیست‌ها»، افرادی از گروه جدایی‌طلب منطقه ثروتمند «ونتو»ی ایتالیا و نمایندگانی از حزب نژادپرست«لالیگا» این اعتراض را رهبری می‌کردند و شعارهایی ضد مسجد و علیه شهردار چپ‌گرا که اجازه ساخت مسجد را داده بود و در افتتاحیه آن حضور داشت، سر دادند.
معترضان که تحت کنترل نیروهایی امنیتی بودند که برای بدترنشدن اوضاع در مکان حضور داشتند، شروع به جمع‌آوری امضا علیه این مسجد و مرکز اسلامی کردند.
captcha