قرآن‌های بلا استفاده در منازل، ادارات و مساجد خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 3602631
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

قرآن‌های بلا استفاده در منازل، ادارات و مساجد خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلسه قرآنی برگزار می‌شود گفت: طرحی پیش‌بینی شده که در آن قرآن‌های بلا استفاده منازل، ادارات و مساجد خراسان جنوبی جمع‌آوری و به روستاها انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: حجت الاسلام احمد رضایی اظهار داشت: طرحی با عنوان جمع‌آوری قرآن‌های بلااستفاده پیش‌بینی شده است که خانواده‌هایی که چند جلد قرآن دارند و استفاده نمی‌شود قرآنها را به ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای مربوطه تحویل دهند تا در روستاها از این قرآن‌ها استفاده شود.
وی از فعالیت 120 مشاور مذهبی خواهر در ماه رمضان خبرداد و گفت: تمام قرآن‌های بلا استفاده در منازل، مساجد و ادارات خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود و این اقدام برای تامین بخشی از نیاز روستاها و مناطق محروم است تا قرآن و ادعیه جمع‌آوری شده در مناطق نیازمند توزیع شود.
سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار و 500 جلسه قرآنی برگزار می‌شود و یک تیم قرآنی شامل دو نفر قاری بین‌المللی، یک نفر حافظ قرآن و یک نفر مجری به مدت سه شبانه روز در دهه نخست ماه رمضان در خراسان جنوبی برنامه دارند.
رضایی گفت: 79 موسسه قرآنی، 41 خانه قرآنی شهری و 170 خانه قرآنی روستایی در خراسان جنوبی فعال است که اجرای طرح با قرآن در رمضان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در راستای اجرای آن جلسات محوری جزء خوانی، مفاهیم و تفسیر قرآن برگزار می‌شود.
وی از اعزام 982 نفر مبلغ به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: 274 نفر مبلغ نیز از قم و مشهد و 735 مبلغ بومی ساکن در استان خراسان جنوبی نیز در ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌کنند.
سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، موضوعاتی مانند فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، پیامد طلاق، آسیب‌های اجتماعی، بالا رفتن سن ازدواج، مبارزه با موادمخدر و قاچاق کالا از دیگر برنامه‌های مبلغان در ماه رمضان است.
رضایی اظهار داشت: برنامه‌های تبلیغی مبلغان شامل برگزاری جشن‌های نیمه رمضان، احیای شب‌های قدر، سخنرانی پیرامون شخصت امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، اقامه نماز جماعت، تفسیر و بیان احکام خواهد بود.
captcha