شرکت بیش از 8 هزار نفر از دانشجویان یزدی در اردوهای جهادی
کد خبر: 3602646
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

شرکت بیش از 8 هزار نفر از دانشجویان یزدی در اردوهای جهادی

گروه معارف: مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی یزد گفت: در سال گذشته دانشجویان استان بیش از 8 هزار نفر روز در اردوهای جهادی یک، سه و ده روزه در قالب 50 اردو شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، علی پورمیرزایی، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد اظهار کرد: سال گذشته دانشجویان استان بیش از 8000 نفر روز در اردوهای جهادی یک، سه و ده روزه در قالب 50 اردو شرکت کردند و در عرصه های عمران و سازندگی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی، مشاوره و فعالیت های ترویجی در حوزه اقتصاد مقاومتی خدمات خود را ارائه نمودند.
وی افزود: خوشبختانه استقبال از این اردوها در میان دانشجویان در حال افزایش بوده و اکثر دانشگاه های استان حداقل یک گروه جهادی تشکیل دادند.
پورمیرزایی با اشاره به سیاست کیفیت بخشی به این حرکت مقدس گفت: در حال برنامه ریزی جهت توانمندسازی دانشجویان در عرصه های مختلف و ارائه خدمات متناسب با نیازهای روز مناطق محروم هستیم و برای این امر قرارگاه جهادی شهیدمحمدخانی توسط  جمعی از نخبگان جهادی جهت پاسخ به این نیاز آغاز به فعالیت کرده است.
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گفت: این قرارگاه امسال در نظر دارد دو منطقه هدف برای فعالیت خود مشخص و با سازماندهی  گروه های جهادی داوطلب، خدماتی منسجم در این مناطق ارائه نماید.
وی زمان آغاز اردوهای جهادی را بلافاصله پس از پایان یافتن امتحانات پایان ترم دانشجویان اعلام کرد و افزود: گروه های جهادی پس از شناسایی مناطق محروم و انجام برنامه ریزی و هماهنگی لازم در طول تعطیلات تابستان اعزام می شوند و در قالب اردوهای کوتاه مدت در طول سال ارتباط خود را با مناطق محروم حفظ می کنند و به ارائه خدمات و پیگیری مطالبات مردم ادامه می دهند.
پور میرزایی تصریح کرد: در نظر داریم گروه های جهادی در عرصه های جدید مانند آسیب های اجتماعی، فعالیت در حاشیه شهر، ارائه خدمات به مهاجرین و اتباع و انجام خدمات عام المنفعه و خیریه در حوزه شهری ورود و نقش آفرینی کنند که لازمه این امر مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی به ویژه اساتید و نخبگان است.
پورمیرزایی گفت: حضور دانشجویان در این اردوها دارای برکات فراوانی ابتدا برای خود دانشجو و سپس برای مردم مناطق محروم است، این اردوها باعث آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با واقعیات جامعه و معضالت اصلی کشور و نیز تقویت روحیه عدالت  طلبی و مطالبه گری در آنها می شود و از طرفی موجب ارتقا اعتماد به نفس و روحیه کار و تلاش در مردم مناطق محروم می شود.
منبع: بسیج دانشجویی یزد
captcha