سوم خرداد یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی است
کد خبر: 3602652
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

سوم خرداد یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی است

گروه اجتماعی: علیزاده متذکر شد: سوم خرداد 61 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهم ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه خرمشهر حدیث مقاومت و جانبازی دلیرمردان، نماد شجاعت و سند افتخار ملتی است که برای دفاع از آبرو و ناموس خود، از جوانان برومند خویش گذشت تا بر دروازه خونین شهر تا همیشه تاریخ، نغمه فتح و ظفر بخواند، اظهار کرد: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

وی خرمشهر را تاریخ مجسم و نمونه عینی صلابت و استواری جوانان جان برکفی دانست که صادقانه و گمنام به استقبال شهادت رفتند و افزود: این شهر حکایت به معراج رفتگانی است که با خون، وضوی عشق گرفتند و ققنوس وار در آتش عشق دفاع از میهن اسلامی سوختند تا ذره ای از خاک پاک میهن را به دشمن ندهند.

این مقام مسئول تاریخ پرفراز و نشیب خرمشهر را سرشار از حماسه های غرورآفرین و مقاومت دلیرمردانی دانست که با شور و شوقی وصف ناپذیر، ماندگارترین لحظه های تاریخ را به نام خود و ایران در برگ های زرین تاریخ ثبت کردند و متذکر شد: سوم خرداد 61 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهم ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه مقاومت مردم خرمشهر به همراه غیورمردی دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پناه وحدت و همدلی حماسه ای به یاد ماندنی در دل تاریخ بر جای گذاشت، گفت: رزمندگان اسلام با سلاح عزم، ایمان و عشق و علاقه به میهن اسلامی نوای ملکوتی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» پیر و مراد دل هایشان حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان سندی از مدد الهی دریافت نمودند.

علیزاده خاطرنشان کرد: سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوی ایران اسلامی است.

captcha