نقش کلیدی رزمندگان همدانی در عملیات بیت‌المقدس
کد خبر: 3602656
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

نقش کلیدی رزمندگان همدانی در عملیات بیت‌المقدس

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس از عملیات‌های محوری 8 سال دفاع مقدس بوده است، گفت: رزمندگان همدان در عملیات بیت‌المقدس نقش کلیدی و پررنگی داشتند.

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: 2 گردان لشکر 2232 سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در عملیات بیت‌المقدس حضور داشت و 20 شهید تقدیم کشور کرد.
وی با تأکید بر اینکه عملیات بیت‌المقدس از شرایط مهمی برخورد است، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس بیش از 20 هزار عراقی اسیر و 15هزار کشته شدند و تعداد زیادی از تجهیزات عراقی‌ها به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد و زمینه‌ای فراهم آورد تا سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی نامگذاری شد.
وی یادآور شد: بیش از 2 سال نیروهای رژیم بعث عراق در خرمشهر حضور داشتند و تلاش‌های زیادی توسط رزمندگان اسلام صورت گرفت تا بالاخره در 10 اردیبهشت سال 61 عملیات بیت‌المقدس در 3 مرحله آغاز شده و در نهایت در 3 خرداد 61 خرمشهر آزاد شد.
ابوحمزه با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی براینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بیان کرد: وضعیت خرمشهر در آن زمان به قدری پیچیده بود که هیچ‌کس امید نداشت بتوان آن را آزاد کرد اما دشمنان اسلام نسبت به این عملیات غافلگیر شدند و بحث‌های صلح را مطرح کردند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بحث قطعنامه 598 از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس کلید خورد، اظهار کرد: در آن زمان کشور ایران در مظلومیت و غربت بود به‌طوریکه با کمبود تجهیزات و صلاح مواجه شده بود.
وی با تأکید بر اینکه مهمترین وظیفه ملت ایران حفظ ارزش‌های متعالی شکل گرفته در عملیات بیت‌المقدس است، خاطرنشان کرد: اطاعت از ولایت‌فقیه و امامت کلید مهم حل مشکلات کشور است و همه باید به آن تمکین کنند.
ابوحمزه با اشاره به بهره‌گیری از عملیات بیت‌المقدس، گفت: باید از روحیه ابتکار و خلاقیتی که عملیات بیت‌المقدس به وجود آورده، درس بگیریم و مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد با این روحیه حل کنیم.
وی روحیه صبر و استقامت را از دیگر ثمرات عملیات بیت‌المقدس دانست و عنوان کرد: امروز همه به روحیه صبر واستقامت نیاز داریم تا به نتیجه برسیم.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس با تمام توان در مقابل دشمن ایستادند و دشمن را سرکوب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر هم برای اینکه به اهداف بلند خود برسیم، باید در برابر دشمنان با قدرت بایستیم.
وی یادآور شد: امروز برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت در حالیکه یکی از عواملی که سایه جنگ را از سر ایران برداشت، عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس بود و این عملیات‌ها بود که زمینه ایستادگی را فراهم کرد.
captcha