غبارروبی 150 مسجد همدان همزمان با دهه تکریم مساجد
کد خبر: 3602659
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

غبارروبی 150 مسجد همدان همزمان با دهه تکریم مساجد

گروه اجتماعی: کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: همزمان با دهه تکریم در مساجد 150 مسجد استان همدان غبارروبی و عطرافشانی انجام می‌شود.

علی عبدلی، کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، با بیان اینکه در دهه پایانی ماه شعبان غبارروبی مساجد انجام می‌شود، افزود: این فعالیت با اتکا به نیرو‌های مردمی و با همکاری هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مستقیم نیروهایی را برای انجام این کار تعیین نمی‌کند بلکه نقش اطلاع‌رسانی و تشویق در این زمینه را بر عهده دارد.
عبدلی با بیان اینکه پاکیزه نگهداشتن مساجد همواره مورد تأکید ائمه اظهار(ع) و آیات قرآن بوده است، اضافه کرد: بر اساس آیات و روایات نجس و آلوده کردن امری مذموم، ناپسندیده و حرام است.
کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب کودکان و نوجوانان برای حضور در مساجد باید توجه بیشتری به امر پاکیزه نگهداشتن مساجد انجام گیرد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه غبارروبی و پاکیزه نگهداشتن مساجد نباید به زمان خاصی محدود باشد، یادآور شد: در 1500 مسجد استان همدان غبارروبی و عطرافشانی مساجد انجام می‌شود. 
captcha