مواضع ترامپ در برابر مسلمانان دارای تناقض است/ ناکامی آمریکا در حل مسئله فلسطین
کد خبر: 3602673
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
استاد دانشگاه نوتردام:

مواضع ترامپ در برابر مسلمانان دارای تناقض است/ ناکامی آمریکا در حل مسئله فلسطین

گروه بین‌الملل: سخنان ترامپ در ریاض خطاب به مسلمانان و دعوت از آن‌ها به وحدت در برابر دشمنان مشترک همه تمدن‌ها و تعهد به همکاری آمریکا با مسلمانان در این مبارزه، 180 درجه با سخنان پر از تنفر وی نسبت به مسلمانان، پیش از ریاست‌جمهوری تفاوت دارد.

مواضع ترامپ در برابر مسلمانان دارای تناقض است/ ناکامی آمریکا در حل مسئله فلسطین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از الجزیره، موسی ابراهیم، استاد پژوهش‌های اسلامی در دانشگاه نوتردام ایالت اندیانای آمریکا در مقاله‌ای در ارتباط با مواضع اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با اسلام، نوشت: سخنرانی‌های ترامپ علیه اسلام در زمان تبلیغات ریاست‌جمهوری به وی کمک کرد تا پیروز این رقابت شده و به کاخ سفید راه یابد.
وی با بیان این که اکنون ترامپ برای اصلاح چهره‌ای که از خود برجای گذاشته، نیازمند جهان اسلام است، تصریح کرد: سخنان ترامپ در ریاض خطاب به مسلمانان و دعوت از آن‌ها به وحدت در برابر دشمنان مشترک همه تمدن‌ها و تعهد به همکاری آمریکا با مسلمانان در این مبارزه، 180 درجه با سخنان پر از تنفر وی نسبت به مسلمانان، پیش از ریاست‌جمهوری تفاوت دارد.
موسی ابراهیم در این مقاله که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شده است، تأکید کرد: اگر ترامپ بخواهد چهره‌ای را که در تبلیغات ریاست جمهوری از خود نشان داد و مسلمانان را قربانیان تبلیغات خود کرد، تغییر دهد، باید ثابت کند قادر به اصلاح روابط با مسلمانان است.
این استاد پژوهش‌های اسلامی با بیان این که در تاریخ معاصر آمریکا هرگز هیچ یک از عناصر سیاسی مانند ترامپ، دین مشخصی را برای رسیدن به مقاصد خود هدف قرار نداده است، تصریح کرد: انتخاب عربستان که یکی از سرزمین‌های مسلمانان به‌شمار می‌رود و شهرهای مقدس مکه و مدینه را در خود جای داده است، به عنوان نخستین کشور خارجی که ترامپ به آن سفر کرد و نخستین سخنرانی خود، خارج از ایالات متحده را در آن انجام داد، امری تأمل برانگیز است.
در ادامه این مقاله آمده است: قصد ترامپ از این سفر و اظهار شادمانی او، آن است که وی می‌خواهد به مردمی که در ماه‌های نخست ریاست‌جمهوری وی چیزی جز اختلافات او و روس‌ها ندیده‌اند، بفهماند او قادر است همه مقاصد خود را عملی کند.
نویسنده در پایان تأکید می‌کند: سخنان ترامپ در ارتباط با صلح بین فلسطینیان و اسرائیل نشان‌گر سطحی‌نگری او در این باره است. زیرا او بارها بیان کرده است که هیچ دلیلی برای نرسیدن به صلح وجود ندارد و جارد کوشنر، داماد خود را به نمایندگی از خود برای گفت‌و‌گو با فلسطینیان و صهیونیست‌ها می‌فرستد در حالی که همه از پیچیدگی مسئله فلسطین و ناکامی همه رؤسای جمهور آمریکا در طول چهار دهه گذشته در ایجاد حل این مسئله خبر دارند.

captcha