مبلغان، جامعه شیعه را به سمت قرآن سوق دهند
کد خبر: 3602689
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مبلغان، جامعه شیعه را به سمت قرآن سوق دهند

گروه معارف: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مبلغان باید در فرصت ماه رمضان، جامعه شیعه را به سمت قرآن سوق دهند، گفت: سلفیه به شدت علیه ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند که علمای شیعه و شیعیان با قرآن انس ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، آیت الله مروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز، دوم خرداد ماه در همایش طلایه داران هدایت در حرم رضوی، اظهار کرد: مبلغان باید جامعه شیعه را به سمت قرآن سوق دهند و در فرصت ماه رمضان، مردم را با تدبر در قرآن آشنا کنند.
وی با بیان اینکه نکته‌ای که سلفیه به شدت علیه شیعه ایراد می گیرند این است که علمای شیعه و شیعیان با قرآن انس ندارند، اذعان کرد: باید طلاب را از مراحل آغازین طلبگی با قرآن مانوس کنیم، همچنین مردم را متوجه تدبر در قرآن کنیم و بهترین زمان برای این مسائل همین ماه مبارک رمضان است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توجه به مسائل اعتقادی شیعی در ماه مبارک رمضان را از نکات مهم مورد توجه مبلغان عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های مهم ما این است که جلساتی را اختصاص دهیم به رفع شبهات، چراکه امروز بیشترین شبهات در فضای مجازی علیه شیعه و مسئله امامت و حضرت حجت(عج) ایجاد شده است و لازم است که ما اندیشه و قدرت پاسخگویی خودمان را بالا ببریم.
آیت الله مروی با اشاره به مصادف بودن ماه مبارک رمضان با رحلت امام خمینی(ره) افزود: نباید در حق امام خمینی(ره) جفا کنیم، در مناظرات انتخاباتی مباحثی مطرح شد که جفا در حق امام و انقلاب و نظام بود.
وی با اشاره به جایگاه انقلاب و دست آوردهای آن در داخل و خارج گفت: ما باید جایگاه این انقلاب در داخل و خارج را به مردم بگوییم، البته نه با شعار بلکه باید با برهان و استدلال جایگاه انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.
آیت الله مروی در پایان یادآور شد: اخوان المسلمین مصر که متشکل ترین گروه اهل سنت در مصر است، بعد از شش ماه، حکومت را از دست داد و به تاریخ پیوست، این افتخار روحانیت شیعه است که با دست خالی این انقلاب را کلید زده و درحالیکه همه دنیا بر علیه اواست، ده‌ها پیروزی در داخل و خارج به دست آورده.
captcha