ارائه قرآن ویژه مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن و عترت
کد خبر: 3602703
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

ارائه قرآن ویژه مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن و عترت

گروه فرهنگی: مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر انتشارات آستان قدس رضوی از ارائه قرآن ویژه مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن و عترت تهران و مشهد خبر داد و افزود: این قرآن در قطع رقعی با خط استاد نی‌ریزی بدون ترجمه فارسی و به مناسبت مشهد 2017 به سفارش مؤسسه تبع چاپ و نشر قرآن کریم و دبیرخانه مشهد 2017 در مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس تولید شد که به مسلمانان خارجی در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

مسعود فرزانه، مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر انتشارات آستان قدس رضوی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، موضوع تبلیغ و اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع وقف و نذر قرآن کریم برای حرم مطهر رضوی و زائران امام رضا(ع) را رویکرد حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد دانست.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری طرحی در حرم مطهر رضوی اجرایی شد که بر مبنای آن زائران و مجاوران می‌توانستند نذر خود را در قالب یک فعالیت و عملکرد فرهنگی برای تهیه قرآن کریم جهت استفاده زائران و مجاوران امام رضا(ع) با مراجعه به دفاتر وقف و نذر در حرم مطهر رضوی انجام دهند. 
فرزانه با اشاره به اینکه به نظر ما این یک حرکت جدید در راستای بحث‌های فرهنگی است که مرتبط است با موضوع وقف و نذر و حرم مطهر، عنوان کرد: این موضوع، نقطه اتصالی بین قرآن و عترت است به این معنا که در طی سالیان متمادی وقف‌ها و نذرهای گوناگونی از سوی علاقه‌مندان به حضرت صورت گرفته و نیازمندی‌های حرم مثل روشنایی و... تأمین شده است. 
مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر انتشارات آستان قدس گفت: اما در حوزه قرآن این حرکت جدیدی است که در نمایشگاه‌های قرآن و عترت تهران و مشهد تبلیغ خواهد شد تا مردم بتوانند در این فعالیت فرهنگی اثرگذار، مشارکت داشته باشند.
وی در ادامه گفته‌های خود افزود: البته مثل سال‌های گذشته بحث ارائه توانمندی‌ها، امکانات، خدمات و محصولاتی که در مرکز چاپ و نشر قرآن کریم است برای علاقه‌مندان و مشتریان و مخاطبان منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی و ارائه نسخ جدید که در مؤسسه تولید شده، ارائه ویژگی‌ها و تمایزات قرآن‌ها، ارائه محصولات نفیس قرآنی که در سال گذشته چاپ شده و ارائه کتب ادعیه و منتخب دعا که در طی سال گذشته و تاکنون تولید شده ارائه خواهد شد.
مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر انتشارات آستان قدس رضوی عنوان کرد: متناسب با نوع کاربری و برحسب نیاز مشتریان قرآن‌های متعددی تولید کردیم همانند قرآن رحلی خط درشت که سال گذشته برای اولین بار در حرم مطهر رضوی تولید و توزیع شد که مورد استفاده زائران قرار گرفت و به دلیل نوع فونت، تذهیب و صفحه آرایی، خط و آسان و قابل فهم بودن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که در نمایشگاه هم ارائه می‌شود.
ارائه قرآن ویژه مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن و عترت
وی از ارائه قرآن ویژه مشهد 2017 در نمایشگاه قرآن و عترت تهران و مشهد خبر داد و افزود: این قرآن در قطع رقعی با خط استاد نی‌ریزی بدون ترجمه فارسی و به مناسبت مشهد 2017 به سفارش مؤسسه تبع چاپ و نشر قرآن کریم و دبیرخانه مشهد 2017 در مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس تولید شد که به مسلمانان خارجی در نمایشگاه اهدا خواهد شد.
برگزاری نشست تخصصی در خصوص استانداردسازی چاپ قرآن
فرزانه ادامه داد: برنامه جنبی دیگری هم خواهیم داشت که از آن جمله، به صورت مشارکتی بحث نشست تخصصی در خصوص استانداردسازی چاپ قرآن، رویکرد کیفی در چاپ و صحافی قرآن و روش‌های عملیاتی فاز تولید نشر می‌توان نام برد.
captcha