63 هزار خانوار در آذربایجان‌شرقی زیر پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3602741
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

63 هزار خانوار در آذربایجان‌شرقی زیر پوشش کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه 63 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان مستمری بگیر هستند، گفت: ماهانه 40 میلیارد ریال مستمری به این افراد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدکلامی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، عصر روز گذشته دوم خردادماه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه 63 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان مستمری بگیر هستند، گفت: 40 میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.
وی، افزود: حدود 13 هزار دانش آموز و 3 هزار دانشجو در سطح استان از کمک‌های حمایتی کمیته امداد بهره مند می‌شوند.
کلامی با اشاره به اینکه کمیته امداد در تبریز و بستان آباد به نسبت جمعیت کمترین و در کلیبر و هوراند بیشترین مددجو را دارد، تعداد حامیان ایتام در این استان را 10 هزار نفر و تعداد حامیان طرح محسنین را 3 هزار نفر اعلام کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، برپایی بازارچه خودکفایی در ائل گلی تبریز همزمان با این ماه پربرکت را در راستای توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و گفت: امسال 5 هزار خانواده مددجوی استان خودکفا می‌شوند.
وی، با اشاره به برپایی سفره‌های افطاری ماه مبارک رمضان که از جلوه‌های دیدنی و لذت بخش آن همسفره شدن نیکوکاران با نیازمندان است، گفت: کمیته امداد در چند سال گذشته در کنار این سفره‌ها اقدام به اجرای طرح همیاران مولا با هدف تهیه و توزیع جیره خشک به نیازمندان کرده است.
کلامی، با دعوت از خیران برای مشارکت در این طرح خاطرنشان کرد: در این صورت خانواده‌های نیازمند بیشتری و برای دفعه‌های بیشتر از سفره‌های اطعام بهره مند خواهند شد.
کلامی با اشاره به برنامه های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد گفت: امسال برای یکهزار خانوار تحت پوشش استان برنامه مذهبی خانگی اجرا می شود.

captcha