پخش زنده جزءخوانی در ماه رمضان از سیمای خوزستان
کد خبر: 3602742
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
برای چهارمین سال صورت می‌گیرد؛

پخش زنده جزءخوانی در ماه رمضان از سیمای خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای چهارمین سال متوالی طرح جزءخوانی قرآن کریم (30 جزء 30 شهر) به صورت زنده از سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود.

مهدی دغاغله، نماینده شورای عالی قرآن کریم در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به اجرای طرح جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خوزستان اظهار کرد: این طرح همچون سال‌های گذشته در سی شهر خوزستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرها و قاریان مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم مشخص شده‌اند، گفت: این طرح منحصر به خوزستان است و هیچ استان دیگری تاکنون چنین فعالیتی را نداشته است.

نزدیک به 40 قاری خوزستانی از سوی شورای عالی قرآن کریم تأیید شده‌اند که البته بین 10 تا 12 قاری برجسته نامشان در فهرست نیست که البته رایزنی برای اضافه شدن آن‌ها به این طرح ادامه دارد.

دغاغله با اشاره به اینکه استان خوزستان در بین 21 استان تقدیر شده از سوی شورای عالی قرآن کریم در اجرای طرح جزءخوانی نبود، عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز خوزستان با توجه به این اقدام می‌خواست که پخش زنده جزء‌خوانی را نداشته باشد و از برنامه‌های آرشیوی سال‌های گذشته استفاده کند اما بر اساس تصمیم ریاست صدا و سیمای مرکز خوزستان به خاطر اجر معنوی این طرح همچنان ادامه پیدا می‌کند.

مشاور امور قرآنی مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان با بیان اینکه این طرح قرآنی چهارمین سال اجرای خود را در پیش رو دارد، اعلام کرد: نخستین مقصد جزءخوانی ماه مبارک رمضان شهرستان بهبهان خواهد بود.
captcha