انتقاد آیسسکو از انتخاب نام قرآنی برای یک سریال درباره داعش
کد خبر: 3602848
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

انتقاد آیسسکو از انتخاب نام قرآنی برای یک سریال درباره داعش

گروه بین‌الملل: مدیرکل سازمان اسلامی آیسسکو در پیامی، از انتخاب نام «غرابیب سود» برگرفته از آیه‌ای در توصیف کوه‌ها برای سریالی با موضوع توحش داعش انتقاد کرد.

«غرابیب سود»؛ موهن به توصیف قرآن از کوه‌ها
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری tw2sl.com، عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری، مدیرکل سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آیسسکو) در پیامی که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده نسبت به انتخاب نام «غرابیب سود»(سیاه پر رنگ) برای مجموعه‌ای درباره داعش و جنایت‌های این گروه تروریستی که قرار است ماه رمضان امسال از شبکه ماهواره‌ای «MBC» پخش شود، انتقاد کرد.
التویجری در توئیتر نوشت: مجموعه تلویزیونی «غرابیب سود» درباره داعش که شبکه ماهواره‌ای MBC در ماه رمضان آن را پخش خواهد کرد، موهن به توصیف قرآن درباره نوعی از کوه‌ها است(آیه 27 سوره فاطر).
واژه غرابیب سود در این آیه «أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ ثَمَرَاتٍ مُخْتَلِفًا أَلْوَانُهَا وَمِنَ الْجِبَالِ جُدَدٌ بِيضٌ وَحُمْرٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهَا وَغَرَابِيبُ سُودٌ: آيا نديده‏‌اى كه خدا از آسمان آبى فرود آورد و به [وسيله] آن ميوه‌هايى كه رنگ‌هاى آن‌ها گوناگون است، بيرون آورديم و از برخى كوه‌ها راه‌ها [و رگه‌ها]ى سپيد و گلگون به رنگ‌هاى مختلف و سياه پر رنگ[آفريديم]» برای توصیف کوه‌ها به عنوان یکی از آفریده‌های خدا به کار رفته، مایلیم بدانیم چه کسی این مجموعه را تولید و کارگردانی کرده است!
نیویورک تایمز نوشت: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا چند هفته پیش نشستی با دیپلمات‌های عرب و غیر عرب تشکیل داد و در این نشست درباره موضوعات مختلفی از جمله مجموعه تلویزیونی غرابیب سود مطالبی بیان شد.
در این نشست مجوعه غرابیب سود گامی در مسیر مقابله رسانه‌ای با تشکیلات داعش عنوان شد.
این در حالی است که برخی فعالان و کارشناسان رسانه نسبت به سوء‌ استفاده از این مجموعه برای مخدوش‌کردن چهره اسلام مانند مجموعه‌ای مشابه با نام «سلفي» که در رمضان سال گذشته پخش شده بود، هشدار داده‌اند.
سلفي نقش عناصر داعش را ترسیم و جنجال زیادی به پا کرده بود.
captcha