مقاومت در سوریه تداوم دوران دفاع مقدس است
کد خبر: 3602922
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
نظامدوست:

مقاومت در سوریه تداوم دوران دفاع مقدس است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: زنده نگاه داشتن روزهای دفاع مقدس، امروز به مدافعان حرم ختم شده و بسیاری از جوانان را در سوریه به مقاومت در برابر دشمن دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید جعفر نظامدوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 3خرداد در همایش «از فتح خرمشهر تا مدافعان حرم» که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد گفت: در دوران دفاع مقدس همه مردم شرکت کردند و سندی پرافتخار را برای همیشه ثبت کردند. 
وی تصریح کرد: مسئولان در همه حال باید قدردان حضور حماسی مردم باشند، دفاع مقدس، راهپیمایی‌های متعدد و انتخابات از جمله صحنه‌هایی است که با حضور حدکثری مردم رقم می‌خورد و به دشمنان می‌فهماند که ملت ما همیشه بیدار است، در برابر این حضور، مسئولان باید به وعده‌هایی که به مردم دادند عمل کنند.  
نظامدوست اظهار کرد: گرامیداشت سوم خرداد یک سنت حسنه است که دانشگاه علمی و کاربردی، جهاد دانشگاهی و بسیج اساتید هرساله چنین روز باشکوهی را جشن می‌گیرد و خاطره آن روزها را زنده نگه می‌دارد، زنده نگاه داشتن روزهای دفاع مقدس امروز به مدافعان حرم ختم شده و بسیاری از جوانان را در سوریه به مقاومت در برابر دشمن دعوت کرده است. 
وی از سوم خرداد سال 61 به عنوان یکی از روزهای پرافتخار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: اوج انقلاب و دفاع مقدس، مقاومت و پیروزی است، ما نباید به راحتی از روزهای به یادماندنی انقلاب بگذریم، باید درس ایثار رزمندگان و شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و این رشادت‌ها را برای همه بازگو نماییم. 
نظامدوست تصریح کرد: امروز هم جوانان در همه صحنه‌های نبرد حضور دارند و نهایت ایثار خود را در جبهه‌های مقاومت سوریه به منصه ظهور رساندند. 
وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سوم خرداد 61 را روز «ایثار و مقاومت» نامگذاری کرده است برای گرامیداشت این روز باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که جوانان با تمام ابعاد جنگ آشنا شوند.
این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد: با پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر امام راحل طی اطلاعیه‌ای فرمودند؛«خرمشهر را خدا آزاد کرد» این جمله برای این بود که غرور، مردم ایران را فرا نگیرد، ایشان اعتقاد داشتند تمام پیروزی‌ها از جانب خداست و نباید این شاخصه مهم را فراموش کرد.
captcha