حضور 16 هزار دانش آموز خراسان شمالی در جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن
کد خبر: 3602954
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

حضور 16 هزار دانش آموز خراسان شمالی در جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن

گروه فعالیت های قرآنی: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: بیش از 16 هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی استان درجشن شکرگزاری در کسب مهارت روخوانی قران کریم شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اموزش و پرورش خراسان شمالی، ابتدایی عصمت بدخشان اظهار کرد: جشن شکرگزاری قرآن پایه سوم ابتدایی  به شکرانه ي کسب مهارت روان خوانی قرآن کریم و در راستای برنامه ارتقاء قرآن با حضور دانش آموز این پایه در تمام مدارس روستایی و در مراکز شهری به صورت متمرکز برگزار شد.
وی افزود: هدف از برگزاری جشن قرآن در پایه سوم تقویت روخوانی و روانخوانی دانش آموزان، انس و الفت دانش آموزان با قرآن کریم، ایجاد علاقه به یادگیری قرآن و تخلق به اخلاق و ارزش های اسلامی و دینی می باشد.
وی گفت: در سال تحصیلی 96-95 تعداد16048  دانش آموز در پایه سوم ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و این جشن در تمامی مدارس استان و برای تمامی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی برگزار شد.
بدخشان در ادامه به نقش الگویی معلم و خانواده در توسعه فرهنگ انس روزانه دانش آموزان با قرآن اشاره کرد و گفت: جامعیت مهم ترین رویکرد جدید آموزش قرآن است.
وی بیان کرد: در راستای تدبر و درک مفاهیم قرآنی آموزش پیام های آسمانی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده که شروع کلاس ها با پیام های آسمانی است.
captcha