ورود جدی مبلغان با نگاه جهادی به حاشیه شهر
کد خبر: 3602962
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

ورود جدی مبلغان با نگاه جهادی به حاشیه شهر

گروه اجتماعی: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه اساس کار شبکه‌ مبلغان مستقر،حاشیه شهر مشهد و حواشی شهرستان‌ها است، مبلغان با نگاه جهادی به این عرصه ورود جدی پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری که ظهر امروز سوم خردادماه در محل این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: شکر و تقوی یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های روزه در ماه مبارک رمضان و نیاز امروز جامعه ماست که در صورت نهادینه شدن این ارزش‌ها، دیگر شاهد بروز معضلات در جامعه نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های ماه مبارک رمضان تداوم فعالیت‌های طول سال این اداره است، افزود: با توجه به ویژگی خاص ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های قرآنی در این ماه به اوج خود می‌رسد.
حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه بی‌سوادی قرآنی تا حد بالایی در سطح کشور ریشه‌کن شده، بر تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه امروز تأکید کرد.
وی افزود: بر همین اساس‌ برگزاری حلقه‌های تبیین و تفسیر با حضور دو مفسر از حوزه علمیه قم و ائمه‌ جمعه شهرستان‌ها در بیش از دو هزار پایگاه استان، در سطوح مختلف برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تفسیر سوره حدید با محوریت راهبردهای اعتقادی ـ رفتارهای اجتماعی از جمله پایه‌های تبلیغ برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، برشمرد و افزود: با توانمندی حوزه تبلیغ یک جریان تفسیری مناسب شأن استان در طول ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام لطفیان، طرح سراسری قرآنی 1451 و همچنین طرح با قرآن در رمضان را از جمله برنامه‌های قرآنی در طول ماه رمضان عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در گذشته جلسات قرآن خانگی کمتر مورد حمایت بوده، بیان کرد: در زمینه اعزام مفسر به جلسات قرآن خانگی سطح استان، در حد توان اداره کل کمک خواهیم کرد.
اعزام 2500 مبلغ در ماه رمضان به سراسر استان
وی با اشاره به استقرار روحانی در روستاهای بالای 100 خانوار، اظهار کرد: 2500 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان به سراسر استان اعزام خواهند شد.
حجت‌الاسلام لطفیان اظهار کرد: خراسان رضوی با یک پنجم ظرفیت استقرار مبلغ، نسبت به سایر استان‌ها رکوردار این طرح در کشور است.
وی گفت: استان خراسان رضوی به عنوان معین شبکه مبلغان در شرق کشور، اقدام به اعزام 150 مبلغ به استان‌های خراسان شمالی و جنوبی و سیستان بلوچستان خواهد کرد.
حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه امسال سالگرد ارتحال امام در ایام ماه رمضان است، گفت: اعزام زائر به مرقد امام راحل به صورت رسمی نخواهیم داشت، اما از تمام ظرفیت‌های استان برای برگزاری مراسم نکوداشت و ادای احترام به پیشگاه امام راحل استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به مهجوریت ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) و رحلت ایشان در ماه مبارک رمضان، تبیین جایگاه شخصیتی این بانوی بزرگوار را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
تجملات در سفره‌های افطاری؛ چالش امروز جامعه
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سفره‌های افطاری تجملاتی یکی از آسیب‌های نوپدید در ماه مبارک رمضان است، گفت: آماده همکاری با خیرین برای برگزاری سفره‌های افطاری، علوی و فاطمی در سطح استان هستیم.
حجت‌الاسلام لطفیان اظهار کرد: همایش طلایه‌ داران هدایت با هدف توجیه مبلغان و ارائه برنامه‌ها هم اکنون در سراسر استان در حال برگزاری است.
وی برنامه‌ریزی جهت برگزاری ویژه برنامه شب قدر را از دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد و گفت: حرم رضوی نقطه کانونی شب قدر است، اما در سایر اماکن نیز برنامه‌ریزی لازم برای انجام خواهد شد.
حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه یکی از ویژه برنامه‌های مبلغان، جذب جوانان به معارف دینی است، گفت: در همین راستا حلقه‌های معرفت در طول سال در حال برگزاری است که برای ماه مبارک رمضان این برنامه به صورت ویژه‌ در نظر گرفته شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید به ورود جدی مبلغان با نگاه جهادی به حاشیه شهر گفت: اساس کار شبکه مبلغان مستقر،حاشیه شهر مشهد و حواشی شهرستان‌های دیگر است، تا مردم این مناطق از ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان بهره لازم را ببرند.
captcha