نیاز خراسان رضوی به ساخت 600 خانه عالم
کد خبر: 3602986
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

نیاز خراسان رضوی به ساخت 600 خانه عالم

گروه شهرستان‌ها: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در استان نیاز به 1200 خانه داریم، بیان کرد: در حال حاضر 600 خانه عالم در استان خراسان رضوی ساخته شده است که با استاندارد مورد نیاز 50 درصد فاصله داریم.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه تا جایی که امکان داشته باشد، سعی می‌کنیم از روحانی مستقر در روستاها استفاده کنیم و پاسخگوی نیازهای مردمی باشیم، اظهار کرد: بیش از دو هز ار نفر از مبلغان و مبلغات برای اعزام در ایام ماه مبارک رمضان در این استان ساماندهی شده‌اند که همزمان با شروع این ماه پر برکت اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح از خواهران مبلغ نیز استفاده شده است، ادامه داد: به دلیل مشکلاتت اسکان بیشتر از بانوانی استفاده می‌شود که همراه همسران خودشان در این طرح شرکت دارند.
وی افزود: در حال حاضر 600 خانه عالم در روستاها ساخته شده است که با استاندارد مورد نیاز روستاهای بالای 100 خانواده برای روحانی مستقر، 50 درصد یعنی 600 خانه عالم دیگر کم داریم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های تبلیغ و استفاده از طلاب حوزه‌های علمیه در روستاها و شهرها باید مردمی باشد، تصریح کرد: تبلیغ علوم دینی باید با عشق و اخلاص در عمل باشد، چرا که در صورت وابسته بودن به بودجه‌های دولتی این بودجه‌ها جوابگوی نیاز مردمی نیست و در صورت قطع شدن تبلیغ نیز قطع خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش هفت تا 10 درصدی اعتبارات این اداره کل نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری 30 میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان در نظر گرفته شده است.
captcha