مجموعه آثار آیت‌الله خرازی عرضه شد
کد خبر: 3603050
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

مجموعه آثار آیت‌الله خرازی عرضه شد

گروه شبکه‌های اجتماعی: مجموعه آثار آیت‌الله سید محسن خرازی حفظه الله که چندی پیش به همت پژوهشگران و متخصصان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید شده بود در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله خرازی، حاوی متن کامل ۱۵ عنوان کتاب در ۲۹ جلد از آثار این عالم بزرگوار است که در موضوعات اصول فقه، فقه، کلام و حدیث دسته‌بندی شده و کاربر به راحتی می‌تواند دامنه محتوایی مد نظر خود را ایجاد کرده و در کتاب‌های همان دسته‌بندی به تحقیق و پژوهش بپردازد.

عمده الاصول، البحوث الهامه فی المکاسب المحرمه، خلاصه عمده الاصول، حاشیه جامع المدارک، تعلیقات علی آراء المحقق الخوئی، تعلیقه علی کفایه الاصول، حاشیه علی تعلیقات المحقق الاصفهانی، حاشیه مستمسک العروه الوثقی، سخنی پیرامون توسل و ... برخی از کتاب‌هایی است که این نرم‌افزار، به صورت متنی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله خرازی، برخی کتاب‌ها نیز به صورت تصویری ارائه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به، الامر بالمعروف والنهی عن المنکر، ارث الزوجه من الرباع والاراضی، شرح کتاب احیاء الموات من شرائع الاسلام و ... اشاره کرد.

همچنین علاوه بر محتوای ارزشمند ارائه شده در این نرم‌افزار، امکاناتی همچون جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه، متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، یادداشت‌برداری ... از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله خرازی می‌باشد که مسیر تحقیق و پژوهش را برای کاربر هموار می‌‌کند.

این گزارش در شرح حال آیت الله سید محسن خرازی می‌افزاید: وی در سال‌ ۱۳۱۶ هجری شمسی در تهران‌ و در خانواده‌ای مذهبی به‌ دنیا آمد، پدرش‌ حاج‌ سید مهدی خرازی نام‌ داشت‌. آیت‌الله‌ سید محسن‌ خرازی دروس‌ دوران‌ ابتدایی را در مجتمع‌ فرهنگی برهان تهران‌ فرا گرفت‌ و سپس‌ تحت‌ تربیت‌ و آموزش‌ آقا شیخ‌ محمد حسین‌ زاهد قرار گرفت‌ و با درگذشت‌ وی به‌ حوزه‌ درسی آیت‌الله‌ مجتهدی پای نهاد و بسیار مورد عنایت‌ و علاقه‌ او قرار گرفت‌.

او در سال‌ ۱۳۳۶ به‌ همراه‌ آیت‌الله‌ رضا استادی به‌ قم‌ آمد و در آنجا باقیمانده‌ دروس‌ مقدمات‌ را نزد اساتید بزرگی چون: آیت‌الله‌ فشارکی، آیت‌الله‌ ستوده‌، آیت‌الله‌ اعتمادی، آیت‌ الله‌ شاه‌ آبادی،آیت‌ الله‌ میرزا علی مشکینی و ... گذراند و از سال‌ ۱۳۴۱ به‌ بعد در درس‌ خارج‌ عالمانی چون‌ آیت‌الله‌ العظمی سید محمدرضا گلپایگانی رحمه الله، آیت‌الله‌ العظمی سید محمد محقق‌ داماد رحمه الله، آیت‌الله‌ العظمی سید حسن‌ فرید اراکی رحمه الله شرکت‌ کرد و در درس‌ خارج‌ آیت‌الله‌ العظمی شیخ‌ محمد علی اراکی رحمه الله تا اواخر عمر ایشان‌ حضور داشت‌.

آیت‌الله‌ محسن‌ خرازی در عرصه‌های علمی و فرهنگی، خدمات‌ بسیاری را به‌ انجام‌ رسانده‌ است، از مهم‌ترین‌ خدمات‌ او در این‌ عرصه‌، تأسیس‌ «مؤسسه‌ در راه‌ حق‌» بود. او همچنین از سال‌های تحصیل‌ دوره‌ سطح‌، به‌ تدریس‌ نیز می‌پرداخته‌ و از حدود ۲۰ سال‌ پیش‌ تاکنون‌ به‌ تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ برای طلاب‌ نیز اشتغال‌ داشته‌ است‌.

او در سال‌ ۱۳۵۹ به‌ دعوت‌ اعضاء جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ عضویت‌ آن‌ نهاد درآمد و تاکنون‌ در پیشرفت‌ حوزه‌ علمیه‌، نقش‌ بسزایی را ایفا کرده‌ است‌، همچنین‌ با پیشنهاد جامعه‌ مدرسین‌ به‌ نمایندگی مجلس‌ خبرگان‌ رهبری در دوره‌ دوم‌ و سوم‌ از استان‌ تهران‌ درآمد.


کاربران برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه نرم‌افزار مجموعه آثار آیت الله سید محسن خرازی حفظه الله می‌توانند اینجا کلیک کنند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۰:۱۴
0
0
تولید از این دست نرم افزارها باعث افزایش میزان آگاهی و دانش مخاطبان می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۰:۴۸
0
0
ساخت این چنین نرم افزارها افزایش یابد
captcha