فرزندم با شهادتش رفتار قرآنی را به دیگران آموخت
کد خبر: 3603052
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
مادر شهید مرتضی شکرانی:

فرزندم با شهادتش رفتار قرآنی را به دیگران آموخت

گروه هنر: مادر شهید مرتضی شکرانی در دیدار با جامعه قرآنی اظهار کرد: پسرم، تنها قاری و حافظ قرآن نبود، بلکه با شهادتش رفتار قرآنی را هم به دیگران یاد داد.

شهید مرتضی شکرانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارمین دیدار جامعه قرآنی در سال 96 با دیدار از خانواده شهید مرتضی شکرانی انجام شد. در این دیدار رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اظهار کرد: امروز روز عزیزی است، روزی که رزمندگان اسلام با جان‌فشانی خود خرمشهر را از دست دشمنان بعثی نجات دادند. ایثار رزمندگان علاوه بر اینکه استقلال و عزت را برایمان به همراه آورد، سبب شد امروز ما امن‌ترین کشور در منطقه باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید فرمودند که ما تا ابد مدیون شهدا هستیم پس دیدار از خانواده شهدا یکی از حداقل کارهای است که جامعه قرآنی می‌تواند، انجام دهد. البته در کنار دیدار ما می‌خواهیم به نوعی مروج فرهنگ شهدای قرآنی باشیم.

در ادامه این جلسه مادر شهید شکرانی بیان کرد: پسرم از کودکی با قرآن مانوس بود برای همین همیشه یا اوقات فراغت خود را به قرائت قرآن می‌گذارند یا اینکه به حفظ قرآن مشغول بود. جدا از حفظ و قرائت وی تاکید داشت که در عمل به فرامین قرآن نیز یک مومن واقعی باشد و همین مسئله را به ما توصیه می‌کرد.

وی ادامه داد: اخلاق شهید شکرانی بسیار پسندیده و نیکوست و ما هیچ وقت از وی تند خوی ندیدیم وی بارها به برادرانشان توصیه می‌کرد که یک مسلمان واقعی، بزرگترین امتیازش باید اخلاق نیکو باشد.

مادر شهید شکرانی درباره زمان شهادت فرزندش چنین گفت: پسر شهیدم سال 85 در نبرد با ضد انقلاب‌های کُرد در منطقه ارومیه به شهادت رسید، جالب است بدانید که وی همیشه آرزوی شهادت داشت و امروز با اینکه دوری وی بسیار سخت است خوشحالم که وی بالاترین رتبه را (شهادت) از خداوند دریافت کرده‌ است.

در بخش دیگری از این مراسم برادر شهید شکرانی نیز تصریح کرد: امروز سالروز حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، این روز را به همه ایرانیان تبریک می‌گویم. شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند پس بیاییم با پایبندی به آرمان‌ها و اهداف شهدا پاسدار ارزش‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: برادر شهیدم قاری و حافظ قرآن بود، اما این تنها یک وجه ماجرا بود وی در عمل نیز به توصیه‌های قرآن پایبند بود گواه این ادعا هم مقامی است که امروز آن را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه برادرش همیشه دوستانش را به اخلاق اسلامی توصیه می‌کرد گفت: تاکید ویژه برادر شهیدم به روی اخلاق و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است برای همین همیشه به دوستانش توصیه می‌کرد که چشم‌ها، گوش‌ها و زبان‌هایشان را پاک نگاه دارند. همچنین وی یکی از راه‌های پاک ماندن را ازدواج می‌دانست برای همین خود نیز در آغاز جوانی ازدواج کرد.

برادر شهید شکرانی متذکر شد: زمانی که درباره شهدا سخن می‌گویم نباید برای آنها مقامی فرازمینی توصیف کنیم چون آنها هم همانند ما انسان بودند، اما انتخاب و مسیر صحیحی که در زندگی پیش گرفتند سبب شدند تا راه آسمانی شدن را طی کنند. یکی دیگر از خصلت‌های خوب برادرم، صبوری بود و همین صبوری وی بارها به نزدیکانش درس‌های آموزنده داد که یکی از این درس‌ها گذشت و فداکاری بود.

در بخش پایانی این مراسم سرگرد قاسم فیضی، فرمانده بسیج ناحیه مالک اشتر با بیان اینکه خانواده شهید شکرانی جز مفاخر منطقه 15 هستند گفت: خانواده این شهید بزرگوار در منطقه 15 (کیانشهر) به خانواده‌ای قرآنی شهرت دارند خانواده‌ای که خصلت قرآنی را همراه با رفتار قرآنی به دیگران می‌آموزند.

وی در انتها عنوان کرد: منطقه 15 بیش از 2 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است همین مسئله نشان می‌دهد تا چه میزان جوانان این منطقه دلبسته ولایت هستند. در انتهای سخنانم باید تاکید کنم که آرزوی ما این است تا بتوانیم پاسدار ارزش‌ها‌ی شهدا باشیم.

captcha