مجید جیریایی عازم کشور بوسنی شد
کد خبر: 3603091
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به عنوان مبلغ قرآنی؛

مجید جیریایی عازم کشور بوسنی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجید جیریایی، قاری بین‌المللی قرآن، از استان مرکزی، جهت قرائت و تبلیغ در محافل قرآنی روزه‌داران بوسنی، به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، استاد مجید جیریایی، قاری بین‌المللی قرآن به عنوان نماینده کشورمان از استان مرکزی، به کشور بوسنی و هرزگوین اعزام می‌شود.
جیریایی یک روز قبل از اعزام در گفت‌وگو با ایکنا در مورد اعزام‌های قبلی گفت: سفر به بوسنی، که 4 خردادماه و در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، چهارمین اعزام بنده جهت تبلیغ است، بنده و دیگر افرادی که به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند در واقع سفیران تبلیغات ایران هستیم.
وی افزود: قاریان در کشورهایی که حاضر می‌شوند هر شب در محافل قرآنی آیاتی را به روش تحقیق قرائت می‌کنند. تدریس یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که قاریان در کنار تلاوت دارند، امسال بنده در یکی از گروه‌های تواشیح که از تهران اعزام می‌شوند نیز حضور دارم.
جیریایی در مورد تدریس دوره‌های آموزشی گفت: در این کلاس‌ها معمولا ایرانی ها حضور دارند، اما فقط ایرانی نیستند، بوسنی دارای چند قاری خوب است که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند، استقبال هندوستان در سال 94 از کارگاه‌های آموزشی قرآن خیلی خوب بود.
وی ادامه داد: برای تبلیغ و قرائت قرآن دوبار به عربستان اعزام شدم یکبار در ایام حج تمتع سال 87 و بار دیگر در سال 92. سال گذشته هم برای برگزاری کارگاه آموزشی برای دومین بار به هندوستان دعوت شدم که به دلیل کسالت انصراف دادم.
جیریایی در مورد چگونگی اعزام جهت تبلیغ گفت: افراد دعوت شده از سوی شورای عالی قرآن انتخاب می‌شوند، اما این بار منتخب بیت رهبری هستم که 4 خرداد عازم بوسنی می‌شوم و دهه اول ماه مبارک رمضان را در این کشور سپری می‌کنم. در این سفر استاد ابوالقاسمی در چند روز اول با ما همراه هستند.
وی اظهار کرد: ایران در همه کشورها خانه فرهنگ دارد و یا اینکه دیپلمات‌ها اتاقکی دارند که فعالیت فرهنگی هم انجام می‌دهند فعالان خانه فرهنگ یا دیپلمات‌ها طی فراخوانی مقدمات برگزاری دوره آموزش قرآن را فراهم می‌کنند، افراد حاضر در دوره‌های آموزشی قبل از برگزاری دوره شناسایی می‌شوند و با اعلام زمان دقیق به مکان در نظر گرفته شده مراجعه می‌کند.
captcha