گردهمایی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3603114
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
4 و 5 خرداد:

گردهمایی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: گردهمایی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به مدت 2 روز، پنج‌شنبه و جمعه، 4 و 5 خردادماه جاری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گردهمایی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور (منطقه 1) به مدت 2 روز در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، این گردهمایی به مدت 2 روز، از 4 الی 5 خردادماه جاری به میزبانی دبیرخانه گفتمان قرآنی در شهر قم برگزار می‌شود. برنامه این گردهمایی 2 روزه به شرح زیر است:
1) نشست آشنایی و معرفی:
اولین جلسه جهت معرفی افراد و کانون‌های دانشگاه‌های حاضر و آشنایی اولیه شرکت‌کنندگان با یکدیگر «نشست آشنایی و معرفی» در گردهمایی است.
2) نشست معرفی دبیرخانه:
این جلسه پیرامون آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی کشور، معرفی و تبیین اهداف دبیرخانه گفتمان قرآنی و ظرفیت‌های موجود جهت فعالیت‌های قرآنی توسط دکتر حسن‌زاده، دبیر این دبیرخانه برگزار خواهد شد.
3) نشست معرفی اتحادیه و برنامه‌های گفتمانی (پویش‌ها، طرح‌ها و ...):
این نشست در دو بخش زیر انجام خواهد شد:
بخش اول؛ لزوم شکل‌گیری اتحادیه و بررسی موانع و راهکارهای موجود جهت تحقق آن،
بخش دوم؛ معرفی برنامه‌های گفتمانی مانند پویش من قرآنی‌ام، طرح حفظ، طرح تدبر و ... جهت اجرا در سطح دانشگاه‌ها،
4) نشست آسیب‌شناسی فعالیت‌های تشکیلاتی:
با توجه به لزوم آشنایی مسئولین و اعضای فعال کانون‌های قرآن و عترت با روش‌های مختلف تشکیلاتی جهت بهبود عملکرد خود در عرصه‌هایی مانند جذب و سازماندهی، ایده‌پردازی، جذب امکانات و بودجه و ... «نشست آسیب‌شناسی فعالیت‌های تشکیلاتی» برگزار خواهد شد.
5) نشست هم‌اندیشی و بیان نظرات:
این نشست در راستای بیان نظرات شرکت کنندگان در گردهمایی پیرامون جمع‌بندی مباحث مطرح شده و بومی‌سازی آن در سطح دانشگاه‌های خود برنامه‌ریزی شده است، به گونه‌ای که دبیران کانون‌ها به بیان نظرات خود و چالش‌ها و موانع فعالیت‌های خود در سطح دانشگاه خواهد پرداخت.
captcha