مجاهد در راه خدا نباید در قبال مشکلات جامعه بی تفاوت باشد
کد خبر: 3603128
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
بسیج:

مجاهد در راه خدا نباید در قبال مشکلات جامعه بی تفاوت باشد

گروه فرهنگی: مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی که در جامعه نسبت به مسائل واکنشی نشان نمی‌دهند جز مردگان محسوب می‌شوند و کسانی که در راه خدا کاری انجام می‌دهند، کارشان جاودانه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس، احمدرضا بسیج در گردهمایی رزمندگان فتح خرمشهر در شهرستان فارسان اظهار کرد: هر چیزی در جهان هستی ظاهر و باطنی دارد و عده‌ کثیری از مردم به ظواهر توجه می‌کنند، اما وقتی به باطن توجه شود همان تعبیری می‌شود که حضرت زینب(س) در مواجهه با سختی‌ها فرمودند که به جز زیبایی چیزی ندیدم.
وی با بیان اینکه بطن جهاد مهم و اساسی است، عنوان کرد: دنیای ما دنیایی پر از درد و رنج است و کسانی که در دنیا به ظاهر پیروز می‌شوند برنده واقعی نیستند، برنده واقعی کسانی هستند که بر اساس ارزش‌ها زندگی می‌کنند.
مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کسی که ارزش‌ها را پاس داشته است، یعنی توفیق جهاد پیدا کرده و برنده‌ است، اضافه کرد: برد با کسانی است که بر اساس حقایق مشی می‌کنند و دل در گرو فردای قیامتی دارند که بی‌نهایت است و اگر همه ما بهشت را یک دریایی بی‌نهایت تصور کنیم، هرکس به اندازه ظرفیتش از دریا بهره می‌برد و در اصل برنده واقعی کسی است که در دنیای مادی بر اساس اصول الهی عمل کند.
بسیج با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص)  در رابطه با اهمیت جایگاه ایثار و جهاد، خاطرنشان کرد: ممکن است همه ائمه توفیق خدمت در حکومت را پیدا نکرده باشند اما توفیق جهاد را پیدا کرده‌اند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر کسی یک قدم برای جهاد در راه خدا بردارد 700 هزار خطا از او بخشیده می شود.
وی با تأکید بر اینکه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، افزود: ما حاضر نیستیم برای رسیدن و داشتن هر چیزی بر روی ارزش‌های پا بگذاریم و آن‌ها را لگد کنیم و ما می‌دانیم آن‌چه از جانب خدا می‌آید حتما خیر است.
مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برنده واقعی را کسانی دانست که بر اساس ارزش‌ها زندگی می‌کنند و گفت: انسان با تقوا وقتی جان خود را فدا کند، قطع عضو شود، شیمیایی شود گله‌مند نیست و معتقد است که این کار برای رضای خداوند است نه خوشایند دیگران.
بسیج ادامه داد: 17 هزار شهید ترور در انقلاب‌اسلامی و قبل از آن داشتیم و الان عده‌ای می‌گویند چرا منافقان را اعدام کرده‌اند، عده‌ای دیگر می‌گویند چرا جنگیده‌اید و به ما لقب جنگ‌طلب می‌دهند، اما ما نگران نیستیم زیرا خداوند مجاهدان را بر غیرمجاهدین برتری می‌دهد و نباید نسبت به این صحبت‌ها نگرانی وجود داشته باشد.
وی از اهمیت امربه معروف و نهی از منکر سخن گفت و افزود: هر کسی با هر توانایی باید در این امر مهم سهیم باشد و به فرموده امام علی(ع) چهار گروه در جامعه نسبت به پلشتی‌ها و بدی‌ها واکنش نشان می‌دهند، گروه اول عده‌ای هستند که با زبان بیان می‌کنند، گروه دوم کسانی هستند که هم در زبان و هم در عمل جلوی بدی‌ها ایستادگی می‌کنند، گروه سوم افرادی هستند که در مقابل بدی‌ها دلشان به درد می‌آید ولی به زبان نمی‌آوردند و گروه آخر کسانی هستند که نسبت به بدی‌ها و پلشتی‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.
مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کسانی که در جامعه نسبت به مسائل واکنشی نشان نمی‌دهند جز مردگان محسوب می‌شوند و کسانی که در راه خدا کاری انجام می‌دهند این کار جاودانه است.
بسیج جنگ را جز ویژگی‌های جهان دانست و خاطرنشان کرد: ما تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم، مرگ و زندگی آزمایشی برای ماست که از جمله این آزمایش‌ها جنگ و جبهه است و پیروزی‌ها و شکست‌ها نیز جز آزمایش‌های الهی است.
وی در پایان گفت: خوشا به حال کسانی که باطن دنیا را درک می‌کنند و در تمامی مراحل سخت زندگی لبخند می‌زنند، چون می‌دانند هر آن‌چه در دنیا حادث می‌شود گذرا است و فردا در قیامت مورد رحمت  خداوند قرار می‌گیرند.

captcha