روزانه 170 هزار نفر از خوان نعمت امام رضا(ع) بهرمند می‌شوند
کد خبر: 3603139
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

روزانه 170 هزار نفر از خوان نعمت امام رضا(ع) بهرمند می‌شوند

گروه اجتماعی: در ماه مبارک رمضان، روزانه 170 هزار نفر، از خوان نعمت امام مهربانی‌ها بهره‌مند می‌شوند که بخشی از این افراد، شهروندان حاشیه شهر هستند.

سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: ماه رمضان، روزانه صد هزار نفر در صفوف نماز جماعت مغرب و عشاء حرم رضوی، از بسته‌های افطاری استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه علاوه براین هر شب 40 هزار نفر از مردم حاشیه شهر، نیز با غذای گرم آستان قدس رضوی روزه خود را افطار خواهند کرد، افزود: همچنین در مهمانسرای شماره دو حضرت نیز پذیرای 26 هزار نفر از روزه‌داران خواهیم بود.
منبتی با اشاره  به اینکه توان مهمانسرای شماره یک حضرت برای تهیه افطار 12 هزار نفری است، که در صحن‌های حرم رضوی بر سر سفره پر‌برکت امام رضا(ع) افطار می‌کنند، ابراز کرد: در مجموع می‌توان گفت روزانه 170 هزار نفر روزه خود را با افطاری حرم رضوی باز خواهند کرد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران خراسان رضوی با تأکید براینکه در لیالی قدر نیز ما پیش‌بینی حضور بیش از 40 هزار نفر را در صحن وسرای امام رئوف داریم، اظهار کرد: خرما، شیر، کیک و مقداری نمک متبرک از جمله اقلامی است که در بسته‌های افطاری نماز‌گزاران دیده شده است.
وی ادامه داد: امسال تصمیم داریم تا کل حاشیه شهر بتوانند از افطار حضرت رضا(ع) بهره‌مند شوند، از همین رو توزیع افطاری برای مردم و تهیه سحری برای پرسنل در حجم بالایی انجام می‌شود.
captcha