آموزش قرآن؛ قدم اول در زمینه کاربردی کردن مفاهیم قرآنی است
کد خبر: 3603208
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

آموزش قرآن؛ قدم اول در زمینه کاربردی کردن مفاهیم قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: قدم اول در زمینه کاربردی کردن مفاهیم دینی و قرآنی در سطح جامعه، آموزش آن به عموم مردم است و منطقه آزاد ارس جزو مناطق پیشتاز در این زمینه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل منطقه ازاد ارس، روز چهارشنبه سوم خردادماه در آیین استقبال از ماه نزول قرآن، تقویت روحیه دینی و قرآنی ساکنان و گردشگران را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: ۱۰ درصد از بودجه سازمان منطقه آزاد ارس صرف برنامه های فرهنگی، نماز و قرآن می‌شود.

وی، افزود: اگرچه منطقه آزاد ارس ماهیتی اقتصادی دارد اما در سال‌های اخیر تلاش شده است تا اهداف فرهنگی، دینی و معنوی نیز در اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ارس باشد زیرا تقویت سرمایه گذاران از نظر آشنایی با مفاهیم اسلام و قرآن و تلاش برای افزایش فرهنگ دینی در جامعه می تواند به توسعه همه جانبه منطقه آزاد ارس بیانجامد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: قدم اول در زمینه کاربردی کردن مفاهیم دینی و قرآنی در سطح جامعه، آموزش آن به عموم مردم است و منطقه آزاد ارس جزو مناطق پیشتاز در این زمینه محسوب می7شود و بر همین اساس در سال‌های اخیر مسابقات دینی و قرآنی به طور مستمر در منطقه آزاد ارس دایر بوده است و برنامه های متنوعی در این حوزه اجرا شده است.

عرب باغی خاطرنشان کرد: سال گذشته منطقه آزاد ارس به رتبه‌های خوبی در زمینه فرهنگ سازی دینی و قرآنی دست پیدا کرده است و در زمینه نماز نیز موفق شده ایم تا در سطح کشور، رتبه نخست را کسب کنیم و هر ساله ۱۰ درصد از بودجه منطقه آزاد ارس، صرف برنامه های فرهنگی می‌شود و موضوعات قرآنی و نماز نیز جزو اولویت ها در بین برنامه های فرهنگی ارس هستند.

captcha