کاهش ۵۰ درصدی اعتبار قرآنی امسال نسبت به سال ۹۵
کد خبر: 3603295
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مهدی قره شیخلو عنوان کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی اعتبار قرآنی امسال نسبت به سال ۹۵

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در بوشهر گفت: ۵۰ درصد اعتبار قرآنی نسبت به سال ۹۵ کاهش پیدا کرده است و در سال گذشته میزان اعتبار قرآنی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون فقط ۵ درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، چهارمین همایش استانی «ربیع القرآن» روز پنجشنبه چهارم خردادماه، در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور 300 تشکل قرآنی و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در محل سالن اجتماعات ۲۲ بهمن سپاه امام صادق(ع) مرکز استان برگزار شد.
در ابتدای این آئین عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گزارشی از جرائم طرح ملی باقیات صالحات ارائه کرد و سپس گروه تواشیح و هم آوایی سبحان شهرستان بوشهر به اجرای تواشیح پرداختند.
مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در این همایش بزرگ «ربیع القرآن» به توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: باید وحدت شعار جامعه قرآنی باشد و از همه ظرفیت ها به نفع توسعه قرآن استفاده کنند.
وی با اعلام اینکه ۵۰ درصد اعتبار قرآنی نسبت به سال ۹۵ کاهش پیدا کرده است، افزود: در سال گذشته میزان اعتبار قرآني ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون فقط ۵ درصد آن پرداخت شده است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور اظهار کرد: بودجه مخصوص شورای توسعه قرآنی در برخی استانها بلاتکلیف مانده است و این در صورتی است که خیلی از موسسات و تشکل‌های جامعه قرآنی از کمبود امکانات و اعتبارات معترض هستند.
قره شیخلو با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی باید در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: قرآن باید روزانه در سبد خانواده‌ها جاری و عملی باشد.
در ادامه علی میرشکاری و زهرا کشاورز نیا در خصوص نقاط ضعف و قوت ادغام موسسات قرآنی نکاتی را عنوان کردند.
یادآور می‌شود، اولین کارگاه آموزشی مشترک ۳۰۰ تشکل قرآنی با تدریس حسین بهبودی، مدیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی و قرآن و عترت سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حسینیه عاشقان ثارالله و همچنین نشست هم اندیشی اساتید قرآنی در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با حضور مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور روز گذشته در حاشیه این همایش رأس ساعت 16 برگزار شد.
حامد فکوری
captcha