7 گروه در خوزستان هلال ماه رمضان را رصد می کنند
کد خبر: 3603303
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

7 گروه در خوزستان هلال ماه رمضان را رصد می کنند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد استهلال استان خوزستان با بیان اینکه امسال 7 گروه استهلال در استان کار رصد هلال ماه رمضان را انجام می دهند، گفت: گروه های استهلال امروز جمعه 5 خرداد قبل از غروب آفتاب در محل هایی که احتمال رؤیت در آنها وجود دارد، مستقر می شوند.

محمد خلفی دبیر ستاد استهلال استان خوزستان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان گفت: ستاد استهلال استان هر ماه زیر نظر آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و با مدیریت آیت الله حیدری کار رصد هلال را انجام می دهند. 

وی گفت:  در ماه رمضان به دلیل حساسیتی که وجود دارد، گروه های تخصصی بیشتری اعزام می شوند و از افراد نخبه استان برای این کار استفاده می کنیم.  امسال 7 گروه استهلال در استان کار رصد هلال ماه رمضان را انجام می دهند و در کل کشور 150 گروه زیر نظر مقام معظم رهبری استهلال را انجام می دهند. 

خلفی اعلام کرد: 7 گروه استهلال امروز جمعه 5 خرداد قبل از غروب آفتاب در محل هایی که احتمال رؤیت در آنها وجود دارد، مستقر می شوند. هر گروه متشکل از 5 نفر است و یک روحانی از دفتر امام جمعه هر شهرستان این گروه را همراهی می کند. 

دبیر ستاد استهلال استان خوزستان گفت: دو گروه در اهواز(دانشگاه شهید چمران و مؤسسه علوم و نجوم اهواز) ، 2 گروه در دزفول، 1 گروه در لالی و 2 گروه در خرمشهر و آبادان به دلیل هم مرز بودن با کشورهای عربی رصد هلال ماه رمضان را انجام می دهند. علاوه بر این، گروهایی از ارتش 92 زرهی نیز با گروه های استهلال همکاری می کنند. 

وی در پایان اعلام کرد: با توجه به رصد هلال در ماه های گذشته، امروز رؤیت هلال ماه رمضان نزدیک به یقین است و فردا اول ماه رمضان است. 
captcha