کشوری با 21 ساعت روزه‌داری در رمضان
کد خبر: 3603314
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

کشوری با 21 ساعت روزه‌داری در رمضان

گروه بین‌الملل: جدیدترین محاسبات مربوط به مدت زمان روزه‌داری در ماه مبارک رمضان از اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که ایسلند با ۲۱ ساعت بیشترین ساعت روزه‌داری را به خود اختصاص داده است.

کشوری با 21 ساعت روزه‌داری در رمضان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، در حالی که در بیشتر کشورهای عربی و اسلامی فردا (شنبه) به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام شده است، جدید‌ترین محاسبات مربوط به زمان روزه‌داری در ماه مبارک رمضان از اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که ایسلند با ۲۱ ساعت و آرژانتین با ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه به ترتیب بیشترین و کمترین ساعات روزه‌داری ماه مبارک رمضان را دارا هستند این غیر از مناطقی است که خورشید در آنها غروب نمی‌کند.
کشورهای عربی روزانه ۱۵ ساعت در روز روزه می‌گیرند و الجزایر با ۱۶ ساعت و ۴۴ دقیقه دارای طولانی‌ترین ساعات دروزه در رمضان امسال در بین این کشورها است؛ این در حالی است که سومالی با ۱۳ ساعت، کوتاه‌ترین زمان روزه داری در ماه مبارک امسال را در بین کشورهای عربی داراست.
تعداد ساعات روزه‌داری در مصر به ۱۵ تا ۱۶ ساعت در روز می‌رسد و در یمن نیز به کمتر از ۱۴ ساعت در روز می‌رسد این در حالی است که کشورهای شمال اروپا نظیر سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک مسلمانان حدود ۲۰ ساعت و نیم روزه می‌گیرند.
تعداد ساعات روزه در آمریکای لاتین به ۱۰ ساعت در روز می‌رسد و مسلمانان در عراق، فلسطین، لبنان، اردن و سوریه ۱۶ ساعت و کشورهای آفریقایی بین ۱۳ تا ۱۴ ساعت در روز روزه می‌گیرند.
براساس این گزارش، ساعت روزه در استرالیا به ۱۲ ساعت، در مالزی به تقریبا ۱۴ ساعت و هند  تقریبا به ۱۶ ساعت می‌رسد. این در حالی است که ساعات روزه در کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان و چین به تقریبا ۱۷ ساعت می‌رسد.
مسلمانان کشورهای مکزیک، فرانسه، آرژانتین، آلمان و کانادا به ترتیب ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه، ۱۶ ساعت، ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه، ۱۶ ساعت و ۱۸ ساعت روزه می‌گیرند.

captcha