افتتاح دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد جنوب فارس در لارستان
کد خبر: 3603322
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

افتتاح دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد جنوب فارس در لارستان

گروه فرهنگی: طی مراسمی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد جنوب فارس در شهرستان لارستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، مراسم افتتاحیه دبیرخانه کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد جنوب فارس روز گذشته، 4 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، استانی و كشوری در لارستان برگزار شد.

جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در این مراسم، نقش و عملكرد مسجد و ویژگىهاى نسل جوان را مورد بررسى قرار داد و در موضوع نقش مسجد در تربیت نسل جوان مطالبی را بیان کرد.

در ادامه عبدالحسین آل محمد، مشاور عالی ستاد کانونهای فرهنگی ـ‌هنری مساجد کشور در خصوص جایگاه مساجد، وظایف کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد ، حفظ و بقای آن در مقابل تهاجم فرهنگی غرب به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت کانونهای مساجد افزود: كانون فرهنگی مسجدی فعال است که زمینه حضور جوانان را در آن مسجد فراهم کند، البته به جوانان برنامه و نگاه دهد. نگاه جوانان را ارتقا دهد و جوانان را با نگاه جهانی آشنا کند و فلسفه حضور در مسجد را تبیین کند.

در این مراسم همچنین حضرت حجتالاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی، امام جمعه لار و جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداختند و در پایان حجت اخوت، بهعنوان رئیس دبیرخانه کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد جنوب فارس در لارستان معرفی شد.

یادآور می‌شود، دبیرخانه کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد جنوب فارس در حال حاضر در محل ساختمان اداری باغ نشاط لارمستقر است كه زیرمجموعه آن بیش از 120 باب کانون فرهنگی ـ هنری مساجد است.

captcha