روزه‌‌داری اسرای فلسطینی در ایام اعتصاب
کد خبر: 3603394
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

روزه‌‌داری اسرای فلسطینی در ایام اعتصاب

گروه بین‌الملل: اسرای فلسطینی که 40 روز از اعتصاب غذای آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد، ماه رمضان را روزه می‌گیرند.

 روزه‌‌داری اسرای فلسطینی در ایام اعتصاب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «ناصر ابو سرور»، یکی از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که محکوم به حبس ابد بوده و 25 سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیلی به سر برده است بها» یهاب الغلیظ»، وکیل هیئت اسرای فلسطینی گفت: اسرای اعتصاب کننده غذا با آغاز ماه رمضان از خوردن هر نوع ویتامین و نوشیدن آب و هرگونه غذای کمکی تا اذان مغرب خودداری می‌کنند و قصد دارند تمام ماه رمضان را روزه بگیرند.
ابوسرور با بیان این که وضعیت سلامتی این اسرا هر روز بدتر می‌شود، تصریح کرد: همه اسرا هفته گذشته در پنج مرحله برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستانهای رژیم صهیونیستی منتقل شدند.
وی با بیان این که «ظافر الریماوی» یکی از اسرای فلسطینی که اعتصاب غذا کرده است، به دلیل بیهوشی و بدحالی به بیمارستان مئیر در نزدیکی زندان منتقل شد، گفت: اسرایی که تا کنون به این بیمارستان منتقل شده‌اند، از نحوه برخورد و رفتار غیر انسانی کارکنان بیمارستان و پزشکان شکایت داشتند.
وی افزود: با این که اسرا از کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و کاهش وزن شدید تا 15 کیلوگرم رنج می‌برند، روحیه آن‌ها بسیار خوب است و به اعتصاب غذا تا رسیدن به خواسته‌های خود و یا شهادت ادامه می‌دهند.

captcha