برگزاری مسابقه مجازی «حدیث وحی»
کد خبر: 3603856
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

برگزاری مسابقه مجازی «حدیث وحی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقه مجازی «حدیث وحی» از سوی مجمع قاریان شهرستان شهریار و به مناسبت فرا رسیدن ماه نزول قرآن برگزار می‌شود.


برگزاری مسابقه مجازی «حدیث وحی»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجمع قاریان شهریار در نظر دارد، یک دوره مسابقات مجازی با عنوان مسابقه مجازی «حدیث وحی» و با محتوای فرهنگی، قرآنی برگزار کند. همچنین، عناوین مسابقه شامل ۱) مسابقه عکاسی با موضوع قرآن و رمضان، ۲) مسابقه دل نوشته با عنوان مناجات‌های آسمانی و ۳) مسابقه تلاوت شکوفه‌ها(تلاوت تصویری کودکان ویژه سنین ۳ تا ۱۰ سال) است.

همچنین،‌ به پنج نفر از برگزیدگان در هر رشته به صورت مجزا جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. آئین‌نامه مربوط به هر رشته و نحوه برگزاری و جمع‌آوری آثار فقط در کانال مجمع قاریان شهریار درج می‌شود، لذا علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر باید در کانال @qarianshahriar عضو شوند.

آئین‌نامه بخش عکاسی

همانطور که در بخش اطلاع‌رسانی بیان شد، این بخش با عنوان و موضوع قرآن و رمضان برگزار می‌شود و تمامی موضوعات مربوط به عنوان یاد شده را همچون سفره‌های افطار و سحر، محافل قرآنی، مساجد شهر، مناجات و عبادات شخصی و جمعی، جزءخوانی‌های قرآن، اماکن متبرکه و بقاع نورانی امامزادگان، مزار شهدا، تجمعات مذهبی، لیالی قدر، حجاب، شکوفه‌های قرآنی، سنت حسنه اطعام فقرا و ایتام، عید سعید فطر، نمازهای جماعت، فضاسازی‌های مذهبی، مدافعین حرم و ... شامل می‌شود.

همچنین، در این بخش عکس‌ها باید کاملا شخصی بوده و توسط خود فرد گرفته شود و از فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی کپی نشود. این مسابقه مربوط به شهرستان شهریار و حومه است بنابراین حتی‌المقدور مکان عکاسی از این محدوده خارج نباشد. هر نفر فقط می‌تواند یک عکس را برای مسابقه ارسال کند. داوری و اعلام نتایج در کانال مجمع قاریان شهریار درج می‌شود و اهدای جوایز نیز در اولین جلسه مجمع قاریان پس از ماه مبارک صورت می‌گیرد. به پنج نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان باید به همراه عکس ارسالی؛ نام و نام خانوادگی و یک شماره تماس نیز ارسال کرده و همچنین، در صورت تمایل توضیح مختصری درباره عکس هم پیوست کنند.

علاقه‌مندان و شرکت کنندگان باید تمامی عکس‌ها و آثار خود را برای شرکت در مسابقه فقط به آیدی @ebn_fateme ارسال کنند. در ضمن زمان برگزاری مسابقه و مهلت ارسال آثار از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان است.

آئین‌نامه بخش دل‌نوشته‌های آسمانی

این بخش از مسابقه با عنوان دل‌نوشته‌ها (مناجات‌های) آسمانی است. ماه رمضان بهترین زمان برای مناجات با معبود بی همتا و مقصد دل‌های شکسته و جان‌های خسته است. حال که عبد کمترین برای مناجات و گشودن زبان دل به بارگاه معبود بهترین، دعوت شده است، شایسته است که زبان قاصرمان را بگشاییم و عقده دل باز کنیم و دست به قلم شویم و همراه با بهره‌برداری شخصی و ارتقای روح خود، فضای جامعه و شهرمان را هم نورانی کنیم و یاد خدا را در دل‌های غافل زنده کنیم.

در این بخش حتی‌المقدور دل نوشته‌ها باید بدون کپی برداری و برگرفته از ذوق انفرادی و محصول تفکر شخصی باشد. دعا برای سلامتی و تعجیل در امر فرج و درد و دل با امام مظلوممان و صاحب‌الامرمان فراموش نشود. موضوع دل‌نوشته می‌تواند مناجات با خداوند، درد دل با امام زمان(ع)، توصیف ماه بندگی و فصل عبادت یا هر موضوع مرتبطی باشد. متن دل‌نوشته خیلی طولانی و خارج از حوصله مستمع نباشد. دل‌نوشته‌ها فقط از طریق تلگرام و به صورت متن نوشته شده دریافت می‌شود. دل‌نوشته‌های برتر در ایام ماه مبارک در کانال مجمع قاریان شهریار درج می‌شود و هم چنین در نشریه قرآنی حدیث وحی (متعلق به مجمع قاریان) چاپ خواهد شد. اعلام نتایج فقط در کانال مجمع قاریان شهریار خواهد بود و اهدای جوایز نیز در یکی از مراسم ماهانه مجمع صورت می‌گیرد. شرکت‌کنندگان باید تمامی دل‌نوشته‌ها را با درج نام و نام خانوادگی (یا نام مستعار) و یک شماره تماس به آیدی @Mahdiiiardaniii ارسال کنند. ضمنا مهلت ارسال آثار از ابتدا تا انتهای ماه رمضان خواهد بود.

آئین‌نامه بخش تلاوت شکوفه‌ها (تلاوت تصویری ویژه سنین ۳ تا ۱۰ سال)

این بخش از مسابقه به منظور ایجاد شور قرآنی در خانواده‌ها و مأنوس کردن کودکان در سنین پایین با قرآن کریم و زمینه‌سازی برای حرکت به سمت ترویج تربیت قرآنی و شرکت در برنامه‌ها و محافل این چنینی طراحی شده است. این نوع مسابقه برای اولین بار در شهرستان شهریار و توسط مجمع قاریان شهریار برگزار می‌شود. این بخش ویژه کودکان دختر و پسر در سنین ۳ تا ۱۰ سال است و نحوه برگزاری به این شکل است که خانواده‌های محترم باید از فرزندان خود فیلم‌های کوتاهی در حین خواندن قرآن تهیه کنند و به آیدی . @qarianshahriar ارسال کنند.

در این بخش فیلم‌های تهیه شده باید با کیفیت مطلوب بوده و زمان آن حداکثر سه دقیقه باشد. برای این مسابقه، تعدادی از قصار سور(سوره های کوچک قرآن) انتخاب شده که شامل سوره‌های مبارکه الشمس، الضحی، الانشراح، التین، القدر، الزلزال، العادیات، القارعه، العصر، قریش، الماعون، الکوثر، الکافرون، النصر، الاخلاص، الفلق، الناس است.

همچنین، به منظور ترویج سنت حسنه حجاب در کودکان، دختران شرکت کننده حتی‌المقدور از چادر یا مقنعه استفاده کنند و در صورت تمایل تمامی شرکت کنندگان رحل و قرآن در مقابل خود قرار دهند. فیلم‌های منتخب، در محافل مجمع قاریان شهریار که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود پخش خواهد شد. پس از جمع‌آوری آثار و اتمام زمان مسابقه، نتایج در کانال مجمع قاریان شهریار اطلاع‌رسانی می‌شود. به پنج نفر از برگزیدگان در یکی از جلسات مجمع قاریان، بعد از ماه مبارک رمضان جوایزی اهدا خواهد شد. شرکت کنندگان به همراه فایل ارسالی نام و نام خانوادگی، سن و یک شماره تماس نیز ارسال کنند. شرکت‌کنندگان برای شرکت در مسابقه تمامی آثار خود را فقط به آیدی @saaaallllar313 ارسال کنند. ضمنا زمان در نظر گرفته شده برای ارسال آثار از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۱:۱۸
0
0
شرکت علاقمندان در این مسابقه به میزان تونایی خود پی خواهند برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۱:۱۹
0
0
ارائه از این دست مسابقات گسترش یابد
captcha