تفسیر رمضان؛ فرصتی برای آشنایی با آثار امام موسی صدر
کد خبر: 3605179
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

تفسیر رمضان؛ فرصتی برای آشنایی با آثار امام موسی صدر

گروه اندیشه: کانال تلگرامی امام موسی صدر به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار گزیده یادداشت‌های تفسیری امام موسی صدر با عنوان «تفسیر رمضان» کرده است که می تواند ابعاد تازه‌ اندیشه وی را برای مخاطبان خود آشکارسازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر که وظیفه حفظ و نشر آثار امام موسی صدر را بر عهده دارد به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار گزیده یادداشت‌های تفسیری امام موسی صدر در كانال اطلاع‌رسانی خود با عنوان «تفسیر رمضان» کرده است.

با توجه به آرای جدید و اندیشه‌های نوین امام موسی صدر در موضوعات گوناگون معارف اسلامی، مطالعه آرای تفسیری او می‌تواند ابعاد تازه اندیشه امام موسی صدر را برای مخاطب آشکار سازد. خود امام موسی صدر تأکید داشت که: «ماه رمضان و دیگر عبادات و شعایر دینی تنها فعالیتی جسمانی نیستند، بلکه حرکاتی سرچشمه گرفته از عقل و دل‌اند که به قالب حس در می‌آیند و با آن در می‌‏آمیزند، از همین رو هرگاه به دور از دخالت عقل و دل انجام گیرند، اعمالی خشک، کم رنگ و تقلیدگونه‌اند که ما را به خود مشغول می‌کنند، ولی تأثیری نمی‌گذارند.»

یادآور می‌شود، گفتارهای تفسیری برجای مانده از امام موسی صدر با عنوان «مجموعه تفسیر قرآن» منتشر شده است. از جمله آثار این مجموعه می‌توان به «اسرا» مشتمل بر تفسیر آیات ابتدایی سوره اسرا اشاره کرد. در این اثر، امام موسی صدرعنوان می‌کند که هدف از این سفر معجره‌وار پیامبر اکرم(ص)، دیدن نشانه‌ها و فزونی یافتن معرفت پیامبر و غنی شدن و دعوت اوست.

captcha