امام(ره) محور وحدت و همبستگی است
کد خبر: 3605318
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

امام(ره) محور وحدت و همبستگی است

گروه سیاست و اقتصاد: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره)، بازخوانی اندیشه‌های ایشان را در دستور کار قرار داده است، هدف از این کار را بازخوانی سیر شکل‌گیری گفتمان امام، نقش ایمان دینی و مذهبی در اندیشه‌ها و شیوه‌های مبارزات و معرفی حضرت امام به عنوان محور وحدت و همبستگی دانست.

به گزارش خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست رسانه‌ای و مطبوعاتی ستاد برگزاری مراسم بیست‌ و هشتمین سالگرد ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و سالگرد قیام 15 خرداد که امروز دهم خرداد ماه در صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به یقین انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب و ایران اسلامی به عنوان مرکزیت تشیع مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار دارند.
وی گفت: حضرت امام(ره) برای ایجاد رشد و کمال معنوی در جامعه قیام کرد و بزرگداشت‌هایی از این دست در اصل یادآور آرمان‌ها و اهدافی است که حضرت امام(ره) برای انقلاب اسلامی ترسیم نمود.
عسگری افزود: حضرت امام(ره) با انقلابی که به‌پا کرد، به ما یاد داد که می‌توان خدایی شد و نمونه و سند بارز آن شهدای والا مقامی هستند که برای خدا قیام کرده و در این مسیر به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: از نشانه‌های عنایت حضرت ولی عصر(عج) به انقلاب اسلامی، رهبری و مردم، امنیتی است که اکنون در مرکز نا‌امنی‌ها برقرار است. یکی از نمونه‌های بارز آن انتخابات اخیر است که پیروز این انتخابات در اصل جمهوری اسلامی، رهبری و مردم بودند و یقینا عنایت حضرت ولی عصر(عج) بود، چرا که اگر امور تنها به عهده ما بود، با برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمنان، حوادث سال 88 دوباره تکرار می‌شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در سالگرد ارتحال امام(ره)، وظیفه ما تبیین ابعاد شخصیتی ایشان است. ابعاد فقهی، عرفانی، اخلاقی، سیاسی، رهبری و مدیریت، مردم‌شناسی، دشمن‌شناسی، شجاعت و قاطعیت، موقعیت‌شناسی و درایت گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) است که نسل نوجوان و جوان و مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ها وظیفه دارند به این ابعاد توجه کنند تا جوانان ما دریابند که هدف از قیام چه بود و امام چه ویژگی‌هایی داشتند.
وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با حضرت امام(ره)، بزرگان داخلی و اندیشمندان خارجی مطالب زیادی را مطرح کرده‌اند. مقام معظم رهبری می‌فرماید: «امام خمینی زنده استٰ، تا امید زنده است، تا حرکت و نشاط است و تا جهاد و مبارزه است». از این رو در جامعه باید روحیه جهادی و انقلابی ایجاد و به این موضوع توجه شود.
عسگری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «امام روح‌اللهی بود که با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست و دیده مستضعفان را به نور امید روشن ساخت» که نشان می‌دهد در رهبری انقلاب و در استمرار رهبری، چنین دیدگاه‌هایی حاکم است.
وی خاطر نشان کرد: محور تمام کارهای امام بزرگوار در دو چیز خلاصه می‌شد: «اسلام و مردم». اندیشمندان جهان نیز در ارتباط با حضرت امام به نکات زیادی اشاره کرده‌اند. یکی از خبرنگاران آمریکایی در جریان ملاقات با حضرت امام(ره) در جماران نوشته است: « زمانی که امام خمینی از در وارد شد، احساس کردم از میان آن گرد‌بادی از نیروی معنوی وزیدن گرفت، گویا در ورای آن قبای قهوه‌ای، عمامه مشکی و ریش سفید روح زندگی جریان داشت، به طوری که همه بینندگان را محو تماشای خود کرد. در آن هنگام حس کردم که با حضور او همه ما کوچک شده‌ایم و گویا در سالن کسی جز او باقی نماند. زمانی که بر روی صندلی خود نشست، احساس کردم که نیرویی از وجودش ساطع می‌شود به‌سان یک گردباد و اگر با دقت نگاه می‌کردید، در می‌یافتید که نوعی آرامش مطلق در درون او نهفته است، چرا که امام خمینی(ره) بسیار جدی و استوار و مسلط بود، کمترین چیزی که می‌توانم بگویم، این است که گویا او یکی از انبیای گذشته است و یا اینکه او موسی اسلام است و آمده تا فرعون کافر را از سرزمین خود براند».
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: این ویژگی‌های امام(ره) باید در ساگرد ارتحال ایشان برای جامعه و به خصوص نسل نوجوان و جوان بازگو شود. ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با رویکرد بازخوانی اندیشه‌های ایشان تلاش کرده تا دین، سیاست، عدالت، آزادی، استبداد و مردم‌سالاری دینی، قانون‌مداری و قانون‌گرایی، فرهنگ و وحدت را از دیدگاه ایشان بیان کند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف باز‌خوانی اندیشه‌های حضرت امام(ره)، بازخوانی سیر شکل‌گیری گفتمان ایشان، نقش ایمان دینی و مذهبی در اندیشه‌ها و شیوه‌های مبارزات و معرفی حضرت امام(ره) به عنوان محور وحدت و همبستگی است که نمود آن را می‌توان در مقام معظم رهبری مشاهده کرد. همچنین آگاهی‌بخشی به نسل جوان و تحلیل حضور پرشور مردم در استقبال از حضرت امام(ره)، یکی دیگر از اهداف را تشکیل می‌دهد که این رویکرد‌ها به عنوان دستور کاری برای تبیین مطرح است.
عسگری خاطر نشان کرد: امسال با توجه به اینکه سالگرد ارتحال امام(ره) با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، اعزام افراد به مراسم سالگرد ارتحال ایشان به گستردگی سال‌های قبل نیست. حدود 2500 نفر از چهار شهرستان کاشان، نطنز، اردستان و آران و بیدگل اعزام می‌شوند و بیشترین سرمایه‌گذاری بر اجرای مراسم در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد که اجرای مراسم در مرقد همراه با اقامه نماز جماعت و صرف افطاری و پذیرایی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در اصفهان دو برنامه به صورت شاخص تنظیم شده است که با همفکری و هم‌اندیشی تمامی مجموعه‌ها، مراسم سالگرد ارتحال در روز یکشنبه چهاردهم خرداد ماه از ساعت 6 بعد از ظهر در گلستان شهدا همراه با سخنرانی حضرت آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقامه نماز و صرف افطار برگزار خواهد شد. همچنین در روز پانزدهم خرداد، همزمان با سراسر کشور، مراسمی از ساعت 6 بعد از ظهر در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان همراه با اقامه نماز جماعت و صرف افطار پیش‌بینی شده است.


captcha