هدف اصلی کمیسیون آموزش عمومی قرآن پرهیز از بخشی نگری است
کد خبر: 3605448
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
فولادوند:

هدف اصلی کمیسیون آموزش عمومی قرآن پرهیز از بخشی نگری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: هدف اصلی کمیسیون آموزش عمومی قرآن این است که کار فوق‌العاده، خارج از وظایف ذاتی دستگاه‌ها انجام دهیم، و از ظرفیت دستگاه‌ها برای افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های قرآنی استفاده شود تا بخشی از اصلی‌ترین نگرانی ما که بخشی‌نگری است برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم، که امروز، 10 خردادماه در محل این اداره‌کل برگزار شد گفت: همه هدف ما در شورای توسعه فرهنگ قرآنی این است که از بخشی از پراکنده‌کاری‌ها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های جامعه این است که هماهنگی برای پیشبرد اهداف مختلف سخت و ضعیف اتفاق می‌افتد این آفتی است که همه به آن پی برده‌اند، در حوزه قرآن هر متولی کار خود را انجام می‌دهد ولی بالاخره این نگرانی وجود دارد که اگر همه کار می‌کنند چرا آنطور که باید، فرهنگ قرآنی عموم مردم را بهره‌مند نکرده است.
فولادوند افزود: هر چند نباید کارهای انجام شده را دست کم بگیریم این ظلم به نظام و مجموعه است، هدف از تشکیل کارگروه آموزش عمومی قرآن این بود که همه با هم هماهنگ باشیم و فراتر از کاری که در مجموعه اتفاق می‌افتد را به عنوان کار ویژه رقم بزنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در واقع هدف اصلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون آموزش این است که همراه با هم، کار فوق‌العاده، خارج از وظایف ذاتی دستگاه‌ها انجام دهیم، آنچه وظایف ذاتی متولیان قرآنی است رویه خودش را دارد و انتقال آن به سایر دستگاه‌ها سخت است هدف این بود که از ظرفیت دستگاه‌ها به واسطه همکاری که انجام می‌شود برای افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های قرآنی استفاده شود تا بخشی از اصلی‌ترین نگرانی ما که بخشی‌نگری است برطرف شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: اعتباری که برای هر یک از اعضای کمیسیون در نظر گرفته شده دردی از فعالیت‌های قرآنی آموزش‌وپرورش دوا نمی‌کند اما اگر به این باور رسیدیم که آموزش قرآنی دانش‌آموزان بر خانواده تأثیر دارد باید به این بخش توجه ویژه داشته باشیم تا شاید بتوان کار ویژه را از این طریق تعریف کرد.
فولادوند در پایان افزود: بنده معتقدم فعالیت‌ها باید اثر بخش باشد به نحوی که احساس کنیم آموزش قرآن در رفتار فردی، خودش را نشان می‌دهد، نباید اعتبارات کمیسیون آموزش عمومی هر چند ناچیز، صرف اهداف عادی و ذاتی دستگاه‌ها شود چون با اهداف کمیسیون که در اولین جلسه قرائت شد منافات دارد، پراکنده کاری در جامعه نهادینه شده است و با نامه‌نگاری حل نمی‌شود باید فکر کنیم و به یکدیگر کمک کنیم تا کار ویژه انجام شود.
هدف اصلی کمیسون آموزش عمومی قرآن پرهیز از بخشی نگری است
یادآور می‌شود: در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند و ضمن تأکید بر تقویت آموزش‌وپرورش در آموزش عمومی قرآن، مصوب شد دستگاه‌هایی که ظرف مدت 15 روز آتی گزارش عملکرد خود را ارائه ندهند یا برنامه‌ مصوب را اجرا نکنند یا به اعتباری که از طرف کمیسیون دریافت کرده‌اند احتیاج ندارند باید این اعتبار را در راستای تربیت مربی قرآن با همکاری تبلیغات اسلامی و آموزش عمومی هزینه کنند، همچنین تأکید شد اعضایی که درباره اوقات فراغت با نگاه قرآنی طرحی دارند به آموزش‌وپرورش ارائه دهند.
هدف اصلی کمیسون آموزش عمومی قرآن پرهیز از بخشی نگری است

هدف اصلی کمیسون آموزش عمومی قرآن پرهیز از بخشی نگری استهمچنین مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نهادهای ذی ربط در ارتباط با مهدهای قرآنی برای بررسی آسیب‌های این حوزه تشکیل شود.
captcha